HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

A gyakorlatok

2011.01.17. 12:00 Isildur

A Fegyencedzés gyakorlatai - bár kemény feladatok, és elég intenzívek - közel sem tartanak olyan sokáig, mint egy csoportos edzés. Sőt, konkrétan az első pár év során napi maximum 20-25 perccel számolhatunk.

Amikor elkezdtem ezt 2011 januárjában, akkor elhatároztam, hogy minden gyakorlatot a legelső szinttől fogok végigcsinálni. Annak idején heti 4 edzésnappal kezdtem, a Fegyencedzés első részének 324. oldalán található Friss hús programot dupláztam meg, kedden és szombaton fekvőtámasz és lábemelés, szerdán és vasárnap guggolás és húzódzkodás volt a menü. A hidat és a kézállásból történő fekvőtámaszt nem javasolta az első pár hónap alatt a szerző, csak egy bizonyos edzettség után, így azokkal még nem foglalkoztam.

Pár hónappal később elkezdtem a hidat, majd bő egy év után, 2012 első felében a kézállásban végzett fekvőtámaszt is. Utóbbi volt az első, és lesz vélhetően az egyetlen olyan gyakorlat, melynél rögtön a második szinttel kezdtem, ennek pedig az az oka, hogy az első lépésnél, a fejenállás gyakorlatnál, amióta élek, elég erős fejfájás szokott rám jönni a gyakorlat végrehajtása közben.

Minden edzésnap, a kiírt gyakorlatokból megcsinálok pár sorozatot (Wade nem javasol sokat - ennek az az oka, hogy nagyobb sorozatszám esetén elsősorban nem az erőd, hanem az erő-állóképességed fejlődne), minden héten növelve valamennyit az ismétlésszámot, természetesen odafigyelve a testem reakcióira.

Minden posztban odaírom, hogy az melyik gyakorlat hanyadik lépése.

Fegyencedzés 1

1 - Fekvőtámasz
2 - Guggolás
3 - Húzódzkodás
4 - Lábemelés
5 - Híd
6 - Fekvőtámasz kézenállásból

Fegyencedzés 2

7.1 - Fekvőtámasz ujjbegyeken
7.2 - Függeszkedés
8.1 - Vádli
8.2 - Zászló
9.1 - Elülső híd
9.2 - Birkózó híd

Az első 6 gyakorlat tíz lépésből áll, a második kötetben szereplő gyakorlatok közül a függeszkedés (7.2), a vádli (8.1), és a két zászló (8.2) nyolc-nyolc gyakorlatból, az ujjbegyeken végzett fekvőtámasz (7.1) tíz, a nyak pedig két gyakorlatból, abból is egy rávezető és egy teljes verzióból épül fel. Tehát pl. a térdfelhúzás a lábemelés első lépése, így az lesz a "4.1", vagy a vízszintes húzás a húzódzkodás második lépése, így az lesz a "3.2". Az egylábas guggolás lesz majd a guggolás utolsó lépése, az lesz a "2.10". A második kötetben szereplő gyakorlatok közül pl. a vízszintes függeszkedés a függeszkedés első lépése, így az lesz a "7.2.1", a kétlábas vádliemelés lépcsőről, hajlított térdekkel a vádlisorozat ötödik szakasza, így az lesz a "8.1.5". Azért van ez így, mert nem szerettem volna, ha tízet, vagy annál magasabb számot kell használnom, és azért tettem a 7.1, 7.2 és 8.1-es gyakorlatokat az elejére - bár a könyvben nem ilyen sorrendben szerepelnek - mert a másik hármat valószínűleg később fogom elkezdeni. Az ujjbegyeken végzett fekvőtámasz sorozata megegyezik a hagyományos fekvőtámasz sorozattal, viszont kevesebb ismétlést ajánlott belőle csinálni, és még inkább javallott a technikára figyelni.

Piros színnel fogom jelezni, ha az adott lépést utoljára csinálom, tehát ha a haladó szintet elértem, zölddel pedig ha az utána következő lépést először. Így tehát a pirossal jelzett sorozat- és ismétlésszám a haladó szint, akkor érdemes a könyv szerint a következő szintre lépni. Értelemszerű, hogy piros szín után mindig zöld szín következik.

A Fegyencedzést 2011. január 18-án, kedden kezdtem el. Remélhetőleg nem adom fel, és hosszú évekig megmarad a motivációm.

Kiegészítés:

Harcosok étrendje: 2011. május 29-június 26.
Norbi Update: 2011. november 2-december vége, valamint 2013 kora nyara
10.000 swing challenge: 2011. októbertől december végéig 8.800 lett meg.

8 komment

Címkék: alapdolgok

A bejegyzés trackback címe:

http://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr812626680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tewu 2011.08.15. 23:39:32

Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e. Az lenne a kérdésem, hogy előfordult már valakivel, hogy fejenállás után bedagadt a szeme? Nekem kb. a 3. fejenállós edzésem után 2 napig be voltak duzzadva a szemeim, mintha beütöttek volna :D .
válaszokat előre köszönöm

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.08.16. 11:32:11

@Tewu: Nekem fejenállásnál a fejem szokott erősen megfájdulni, még ha vastag törölközőt is teszek a fejem alá, akkor is. Ha végképp nincs más megoldás, próbáld meg a második lépéssel kezdeni.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.16. 16:45:53

@Tewu: Nincs véletlen magas vérnyomásod?

Tewu 2011.08.23. 23:00:42

Nem hiszem, ha lenne akkor számítana valamit?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.08.24. 07:41:53

@Tewu: Igen, mert akkor tilos lenne fejjel lefelé mozdulatokat végezned!

Tewu 2011.08.24. 20:26:14

olyan létezik, hogy egyébként nem magas de akkor magas volt valami oknál fogva és ezért történhetett? többször álltam már fejen és csak 1 alkalommal dagadt be ...

baal-amiga 2011.08.26. 18:37:07

@Tewu: Velem pont ma történt ugyanez (bedagadt szem, kótyagos fej). A két dupla kv és a 30 fokos lakás számlájára írom, mert eddig soha nem volt ilyen gondom, sem magas vérnyomásom.

panczel_zsolt91 2011.12.18. 12:17:00

Mostanában újabb megint elkezdtem edzeni!