HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Elérendő célok, 2012

2011.09.15. 22:00 Isildur

Eredetileg még tavaly ősszel írtam ezt a posztot, és azt hivatott szolgálni, hogy az aktuális lépésekkel, amiknél jelenleg járok, mi legyen a cél, meddig adjak magamnak határidőt ahhoz, hogy felfejlődjek annak a haladó ismétlésszámához. Tehát, hogy meddig kell elérnem azt a szintet, amivel már elkezdhetem a következő lépést.

Ez az elején még valamennyire működött, aztán viszont lassan, de biztosan sajnos megszűnt. Pedig rájöttem, hogy mint oly sok más dologhoz, itt is rettentően fontos a célkitűzés, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy újraírom a jelenlegi állapotokkal, és szépen ki is teszem a blog jobb oldalára, hogy kellő motivációt adjon.

Feleslegesnek tartom 4-5 szinttel előre tervezni, épp elég, ha a haladó ismétlésszámot vesszük figyelembe. Így tehát, amik itt le vannak írva, az az adott szint haladó ismétlésszámának elérésére, azaz a következő szintlépésre vonatkoznak. Ezt, ha minden jól megy, a következő szintekre is szeretném alkalmazni, nem csak a mostaniakra.

A dolog egyetlen hátránya mindössze az, hogy nem tudom pontosan, hogy egy ilyen vagy olyan edzéstervvel milyen ütemben lennék képes fejlődni, így ez a poszt főleg az edzésekhez való motivációt, hozzáállást biztosítaná.

1. Fekvőtámasz
1.6  fekvőtámasz szűk kéztartással [2x12]
Cél: 2012. december 15.

Tudom, a haladó ismétlésszám 2x20, azonban ha sikerül a 2x12 ismétlés, akkor megpróbálkozok a felemás fekvőtámasszal. Itt leginkább arra kell ügyelni, hogy a törzs is egységesen emelkedjen, ill. süllyedjen a felsőtesttel, valamint hogy ne dőljünk el jobbra, vagy balra, mert lábak és a kezek szűk pozíciója miatt ez nagyobb eséllyel lehetséges, mint a hagyományos fekvőtámasz esetében.

2. Guggolás
2.8  egylábas guggolás állványról (27 cm) [2x8]
Cél: 2012. december-2013. január

Ez jelenleg egy 36 centi magasságú ágyon megy, viszont pár (1-3) ismétlés megy már a 27 centi magasságú CD állványon is. Ha összejön abból is a 8 ismétlés, keresek egy tizenvalahány centi magas ülőhelyet.

3. Húzódzkodás
3.6  húzódzkodás szűk kéztartással [2x6]
Cél: 2012. november 30.

Ebben kizárólag az az előnyöm, hogy - mivel viszonylag közel tartottam a kezeimet egymáshoz a hagyományos húzódzkodásnál - ezért nem volt túl nagy a szakadék az ötödik és a hatodik szint között, amiből korábban már csináltam is néhány ismétlést. Ezért ha sikerül a 2x6, megpróbálkozom a felemás húzódzkodással. Véleményem szerint az egy kicsit nagyobb ugrás lesz, ezért ha nem jön össze, valószínűleg rávezető gyakorlatokat fogok csinálni, pl. átdobok egy törülközőt a rúdon, aztán felemás függeszkedéshez hasonló pozícióból húznám fel magam.

4. Lábemelés
4.7  nyújtott lábemelés függeszkedésben [2x15]
Cél: 2012. december

Egyszer már próbáltam, sajnos akkor elég szar technikával kiviteleztem. Most viszont újrakezdtem, és helyesen török a haladó ismétlésszám felé, már amikor ezt csinálom, nem a földről végzett ötödik szintet.

5. Híd
5.8  falséta felfelé [2x10]
Cél: 2012. december 31.

A hidat alapból elég jónak érzem, és most egyszerre két szintet is ugrottam, ami már szintén viszonylag jól megy. Ha ebből is sikerül a 2x10 ismétlés, megpróbálok fal nélkül hátramenni hídba.

6. Fekvőtámasz kézállásban
6.3  kézenállás fal mellett [2x60 mp]
Cél: 2012. november 21.

A haladó ismétlés több lenne, azonban ha sikerül a 60 másodperc, mindenképpen jönnek majd a félig levitt fejenállásos fekvőtámaszok.

7. Futás
400 méter [00:59 mp]
Cél: 2013. közepe-vége

Ez a pont egy kicsit viccesen hangozhat, hogy 1 percen belül szeretném futni a 400 métert, mert
 - amikor ezt írom, már vagy 3 hete nem is voltam futni, és az állóképességi edzéseket a focizás jelenti
 - tavasszal 1:20 alatt futottam úgy, hogy majdnem hánytam utána, a világrekord pedig valahol 43 mp körül van
De szeretnék hinni benne, hogy meg tudom csinálni.


Kaja: a Leangains most már nem aktuális. Nem különösebben jött be az intervallum, se anno a Warrior Diet-tel, se most. Nem tudom, talán ez az én hibám, az én szervezetem kevésbé alkalmazkodóképes, vagy csak túl sok volt a nullkalóriás 'étel' az étrendben. Igazából elég sok olyan étkezési rendszer működőképes, amelyek néha teljesen különbözőnek is tűnhetnek, de valójában - szerintem - nem azok. Mondok néhány példát:

 - Schobert Norbi Update módszerével ezrek fogytak le
 - a Leangains-től és a Warrior Diet-től is leadtak emberek felesleges zsírt, és jobb lett a közérzetük
 - Silye Gabriella sporttáplálkozás elveit rengeteg élsportoló alkalmazza
 - a testépítők néha körzővel és vonalzóval tervezett napi 5-6 étkezése is hatékony

Én mostantól a következő elveket tervezem használni a kajálásaim során:

 - enyhe, kevés reggeli, általában egy jó nagy pohár vízzel leöblítve
 - az Update-rendszerben 3-as kóddal jelzett élelmiszerek maximum délután 3 óráig történő "használata", az is mértékkel
 - edzés közben, és után valamilyen izotóniás ital elfogyasztása
 - fehér lisztből készült pékáruk egy részének leváltása teljes kiőrlésű pékárukkal

Sajnos a kaja sose volt az erősségem, mert sosem voltam hízékony, és életem nagy részében nem nagyon érdekelt az, hogy mit eszem meg. A fentebb leírt elvekkel nem a fogyás, vagy a hízás a célom, hanem az, hogy megnézzem, így mennyivel tudok majd jobban összpontosítani az edzéseken.


Elég sokat használtam ebben a posztban a "megpróbálom" szót. Sajnos abban a szövegkörnyezetben nem jutott eszembe más, pedig Yoda mester óta tudjuk, hogy ez egy elég szar szó.

Frissítve: 2012. november 4.

1 komment

Címkék: alapdolgok

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr143223519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2012.08.13. 09:43:20

A kaja tekintetében osztom a nézeteidet. Hetekig próbálkoztam különböző böjtös diétákkal, de eddig nem találtam jobbat magamnak a Norbi Update módszernél úgy általánosságban (persze némi fehérje és vitamin kiegészítéssel) Ez persze nem jelenti azt, hogy az időszakos böjt dolgok ne működnének, csak a mi szervezetünk máshogy reagál rá. Kicsit utánaérdeklődtem ennek "szakértői" körökben, és azt mondták, hogy ez azért van, mert a hormonmanipulálás kajával az inzulinreakciótól függ, és ez egyénenként változó. Van aki nagyon jól reagál rá, van aki kevésbé.
Izomépítésre egyszerűen nincs jobb a testépítő jellegű étkezésnél, és ez nem (csak) azért van, mert ott időre beosztva sokszor kajálnak, hanem főleg mert pontosan, grammra be van lőve az összes tápanyag, nem lehet tévedni. Persze az életminőséget erősen rontja a sok számolgatás a legtöbb esetben, de az eredmények kárpótolhatnak ezért :)
süti beállítások módosítása