HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Negyvennegyedik hét (2011. nov. 14-20)

2011.11.21. 00:05 Isildur

Kicsit komplex hét volt ez, befejeztem a fél fekvőtámasz gyakorlatát. Erre úgy 1-2 héttel már gondoltam, és úgy terveztem, hogy a jövő héttől egységessé válik a rendszer, és elkezdem a kézállásban végzett fekvőtámaszokat. Viszont 1-2 nappal ezelőtt mégis úgy döntöttem - elsősorban a könyv hatására - hogy még legalább 1 fekvőtámasz szintet várok vele, tehát minimum ameddig a hagyományos fekvőtámasz véget ér, addig biztos marad az első 5 gyakorlat (nomeg a swingek). Az egyetlen negatívum, hogy ezen a héten nem swingeltem (ezért is számoltam ki ebben a posztban, hogy év végéig naponta átlagban mennyit szükséges még csinálnom), viszont a Norbi Update alapelveit ezen a héten is maximálisan betartottam.

Kedd:

B (Közepesen könnyű)
   1.1  fekvőtámasz falnál: 1x20
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 1x15

1.4  fél fekvőtámasz: 2x19-17
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x32-30

A fekvőtámasz sorozata kezd a végéhez érni, ez volt a tervek szerint az utolsó lépés a final destination előtt. A könyvben megnéztem, hogy Wade mit ír a bemelegítés részhez, ott olvastam, hogy a legcélszerűbb az, ha 2 alacsonyabb szintű gyakorlatból megcsinálok 1-1 sorozatot a a maximális ismétlések számának kb. felével. Ezt most így csináltam, de nem volt valami jó. Konkrétabban nehezebb volt így a fekvőtámasz. Ezek után is úgy fogom végezni, ahogyan addig.

A lábemelésnél most szokás szerint kihagytam a rudat, csak a földön voltam. Az aznapi dózis viszont pont elég volt, de ebben is fejlődőképesnek érzem magam. A huszadik-huszonötödik ismétlésszám után már nagyon kezdett égni a hasizmom. Bruce Lee napi hasizomedzése számomra valamivel még odébb van.

Szerda:

C (Közepesen nehéz)
   2.5  teljes guggolás: 2x10-8
2.6-7  bolgár guggolás: 2x11-10
   3.2  függőleges húzás: 2x10-8

3.5  teljes húzódzkodás: 2x3-2
   5.2  egyenes híd: 2x10-8

5.4  híd fejtámasszal: 2x12-11

Tök átlagos napként tudnám ezt leírni. A guggolás után másnap - nem tudom miért - izomlázam volt. Tart a húzódzkodás is, az erőm nem növekedett számottevően, mióta elkezdtem az ötödik gyakorlatot, azonban a technika már jobban megy.

A híd viszont egyre jobb. Ezt pozitívumként tudom leírni. ez az ellenállás, amit a negyedik szint nyújt, pont megfelelő számomra.

Péntek:

+ úszás: 20p (800m)

Pénteken a múlt hetihez hasonlóan elmentem úszni. Most se voltam túl sokáig, afféle levezetőnek szántam annak ellenére, hogy aznap nem volt mit levezetni. Mint mindig, most is gyorsúszásban tettem meg ezt a 800 métert, hosszabb pihenő nélkül. Ezen a héten egy kicsit tovább maradok itthon, nagy valószínűséggel keddig, ezért lehet, hogy még hétfőn is el tudok menni. A december végéig szóló 10 alkalmas bérletemből még van 6 alkalom, ezt ki szeretném használni.

Szombat:

D (Nehéz)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8

1.4  fél fekvőtámasz: 2x25
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x10-8
4.7-8  nyújtott lábemelés megtartás: 2x10-8 mp

Szombaton eléggé későn, már szinte másnap hajnalban gyakoroltam, de ettől még jó volt. Az aktuális fekvőtámasz véget ért, bár most itthon voltam, és a fekvőtámasz-szerkezetet nem használtam, ezért a gyakorlat most egy hangyányival könnyebb volt. A statikus lábemelés most viszont kicsit sok volt. Érezhető, hogy van még hova fejlődnöm, ha azt a 15-20 másodpercet szeretném technikailag helyesen megtartani. Most ugyan az átlagosnál hosszabb idő jött ki, de 1-2 alkalommal visszább megyek pár másodperccel, hogy még szabályosabb legyen a gyakorlat.

Vasárnap:

A (Könnyű)
   2.5  teljes guggolás: 2x10-8
2.6-7  bolgár guggolás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 3x2-1-1
   5.2  egyenes híd: 2x10-8

5.4  híd fejtámasszal: 2x12-11

Megvallom őszintén, első gondolatom az volt, hogy átteszem a vasárnapi edzést hétfőre. Ennek ugyanis az volt az oka, hogy voltunk a termálfürdőben, és az ottani szaunázás kicsit elszívta az erőmet. Aztán végül is visszanyertem azt, és meglettem vele.

A hét utolsó napján kivételesen nem Pesten végeztem az edzést, tehát a húzódzkodáshoz használt rúd is más volt. Kint van a hidegben a garázsban, nincs szivacsos jellegű markolata, és az átmérője is valamivel rövidebb, mit bent (és így előnytelenebb fogás esik a kezemen). Becsületemre legyen mondva, a könyvben leírt hagyományos húzódzkodással szemben bent a kollégiumban, és itthon is kissé szűkebben fogom a kezeimet, picit konvergálva a hatodik szint gyakorlatához (a Pesten lévő húzódzkodórudam gyárilag így van beállítva).

Hídból pont ugyanannyit csináltam meg, mint szerdán. Jövő héttől ez is picit magasabb ismétlésszámmal fog menni. Ezen a héten elkészítettem az aktuális gyakorlatok végét jelző célnak a dátumát (jelzem, ez csak terv, a fejlődéshez azért nem határozható meg ilyen könnyen).


Szűk 3 héttel, 20 nappal ezelőtt a már említett termálfürdőben mértem le a testtömegemet, akkor jött ki a 82,4 kg. Most vasárnap ismét lemértem, az eredmény kereken 80,0 kg lett, aminek nagyon megörültem. 5 hét múlva lesznek az ünnepek, addig ha jól megy, valószínűleg 1-szer, vagy 2-szer jövök haza, a második, és/vagy a harmadik hét után, akkor is szeretném majd lemérni. Nem tudom, pontosan hány kiló lenne az ideális, szálkás testtömegem, valószínűleg majd ahogy látom magam a tükörben.

5 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr533375658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.11.23. 00:36:41

A Kettlebell swing és az úszás beiktatásával egész jó kis "total body" edzésterv van kialakulóban. :)
Tudom, még kell hozzá idő, de amúgy érzel valamilyen pozitív változást ezek kapcsán?

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.11.24. 00:46:13

@Darky_: Mármint, ha csak a swingeket és az úszást nézzük?
A kettlebellt tulajdonképpen intervallumszerűen használom zsírégetés céljából (ezért az a sok ismétlés december végéig). Nem tudom még, januártól hogyan lesz, nagy valószínűséggel edzések után néha lengetek majd 2-3 sorozatot. Lehet, hogy megpróbálkozom a snatch-ekkel (ezzel viszont csupán annyi problémám van, hogy amikor kettlebellezni jártam, elég keveset snatch-eltünk, valamint ahhoz ki is kellene szednem egy kevés vasport, nomeg ugye sérülést sem szeretnék). De az is lehet, veszek még egy csomag tíz kilós vasport, feltöltöm 24 kg-ra, és ismét jöhet egy 10.000-es 'challenge' :) és mivel a feleslegeim eddig mennek lefelé, ezért pozitív a dolog :)
Az úszásra pedig főleg kikapcsolódásként tekintek. Semmi teljesítményorientáltság, semmi 'kényszer', így aztán az a bizonyos flow-érzés is megvan (főleg lubickolás után). Az úszásnak csupán annyi hátránya van, hogy a bérletem otthonra szól (vidékre), így aztán hetente-kéthetente maximum kétszer tudok elmenni (ezen a héten is sajnos kimarad).
Ha jól tudom, te a 360Gym-be total body-ra jársz. Ott hogy néz ki egy edzés?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.11.24. 09:17:50

@Isildur: Jelenleg nem Total Body-ra járok :)
Amúgy nehéz írni egy-egy konkrét edzésről, mert egy több hónapos ciklus alatt soha nincs két ugyanolyan edzés. Ha jól tudom mostanában az erő a fő prioritás az edzéseken.
De nagyjából úgy néz ki egy edzés ahogy Fegyenccom is leírta.
fegyenc.com/irasok/ajanlas/360-gym-intro-program-beszamolo/
A gyakorlatok és az eszközök és a terhelés viszont edzésről-edzésre teljesen változó. Kívülről semmi extra nincs az edzésekben, kicsit jobban belemászva azért látszik a tudományosan felépített hátér.
Ahogy Radnai Tamástól is olvastam egyszer, 80-85%-ban mindegy, hogy hogyan edzesz, ha az alapvető normákat betartod, akkor fejlődsz. Az egész fitnesz-ipar erre a maradék 15-20%-ra épül, na azt hiszem ezt teljesen ki lehet aknázni a 360 Gym-ben. Mivel a koncepciójukban az egészség és a minőség mindig is a teljesítmény előtt áll, ezért nehéz az összehasonlítás más edzőközpontokkal. Végül is majd az idő eldönti, hogy hol a helyük a palettán :)

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.11.24. 21:16:21

Így visszaolvasva minden mondatban szerepel az edzés szó, és érdekes ez a hát-ér is, de azért remélem levettétek a lényeget :))

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.11.25. 18:20:07

@Darky_: Fel se tűnt a szóismétlés, csak így hogy írtad :)
süti beállítások módosítása