HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Hetvenötödik hét (2012. jún. 18-24)

2012.06.25. 03:00 Isildur

A címsor se az igazi már, nem ajánlja már fel az egyszer korábban már beírt kifejezéseket, ezért szerdáig a poszt címe hatvanötödik hét volt :D

Még nem költöztem haza, de az elkövetkezendő pár hét során azon fogok dolgozni, hogy itthon is jól menjenek az edzések, ne úgy, mint tavaly nyár vége felé.

Kedd:

A (Könnyű)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.5  teljes fekvőtámasz: 2x11-8

   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x34-32
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.6  teljes híd: 2x10-9
+ futás (10/50): 3x 600 m (65-75%) [2']

Eleinte 10 fekvőtámaszt terveztem második sorozat gyanánt, de 8-nál felálltam, mert a mindössze 5-6 perces pihenő után egy kicsit túl gyors volt a ritmus. Viszont a lábemelés legalább már úgy megy, mint 2-3 hete, ezek az ismétlésszámok most nem jelentettek problémát. A futás rész ugyanaz volt, mint a kettővel azelőtti, háromszor hatszáz méter.

Szerda:

C (Nehéz)
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.8  egylábas guggolás székről: 3x2-2-1
   3.2  függőleges húzás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 2x7-6
3.6  húzódzkodás szűk kéztartással: 2x4-3
+ futás (11/50): 3x 300 m (75-85%) [4']

Hetek óta úgy tűnik, ha megfeszülök, akkor se vagyok képes egyszerre 7-nél több húzódzkodást elvégezni, viszont másodikra már legalább kijött 6. Ilyenkor néha felrémlik, hogy én vagyok-e ilyen béna, de azzal nyugtatom magam, hogy a hagyományos fekvőtámaszt a normálishoz képest elég szűken végzem a szivacsmarkolat elhelyezkedése miatt. A szűk kéztartásos verzió viszont egész jól halad, még az előzetes lefárasztás ellenére is, tulajdonképpen nem kell sokkal összetennem a kezeimet az ötödik szinthez képest. Nem tudom, mennyire lennék képes, ha csak egy sima mezei bemelegítés előzné csak meg, talán 2 hét múlva ilyenkor meg fogom nézni.

A guggolás egész jó lett, bár az itteni szék lehet, hogy picit magasabban van, mint az otthoni, de alapvetően nem túl nagy a különbség. A két ismétlést felváltva csináltam (tehát 1 jobbal, 1 ballal, majd megint 1 jobbal és ismét 1 ballal), kb. 25-30 másodperc alatt.

A három szakaszra osztott futó edzésterv első szakaszának 1 standard hete úgy néz ki (400 méteres edzéstervről van szó), hogy az első és a harmadik edzés egy viszonylag középtávú (4-600 m) közepes intenzitású (65-75%), a második egy viszonylag rövidebb (100-300 m), erősebb intenzitású (75-85%), a negyedik pedig egy hosszabb távú (2000-2400 m), alacsonyabb intenzitású (45-55%) edzés. A negyedik hét ennél lazább lesz, viszont a második és a harmadik szakaszban sokkal inkább az anaerob edzések fognak dominálni nem egyszer 85-95-100 százalékos intenzitással. Természetesen ehhez már nagyon rövid távok (70; 100; 150 méter), és hosszabb (általában nyolc perces) pihenőidők járnak majd.

Péntek:

B (Közepes)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.5  teljes fekvőtámasz: 1x14
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 1x44
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.6  teljes híd: 2x13-11

Megvan a fekvőtámasz szűk kéztartással című gyakorlat előreláthatólag végleges formája. Úgy néz ki, hogy segítségül veszem a fekvőtámaszkeretet, a két eszköz összeér, a fogantyúk egy elég nyitott 'V' alakot formálnak, a lábamat pedig felteszem egy enyhébb magasításra, hogy amikor engedem le a testemet, akkor teljesen a kezemig le tudjak menni. A fekvőtámaszkeretek elhelyezkedése a következő miatt történt így: ebben az esetben hasonlít a legjobban a mozgás, valamint a karjaim és a könyököm elhelyezkedése arra, ami a könyvben be van mutatva.

Magáról az edzésről annyit, hogy annyira már nem szállt meg az ihlet hajnali 02:30 körül, ezért a másnap délelőtt elvégzett hidat leszámítva mindenből csak 1 sorozat ment.

Szombat:

A (Könnyű)
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.8  egylábas guggolás székről: 3x2-1-1
   3.1  vízszintes húzás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 2x3-2
3.6  húzódzkodás szűk kéztartásban: 2x2-1
6.2  varjútartás: 3x6 mp
+ kerékpározás (12/50): 2x 3,5 p (65-75%) [2']

A pénteki lazulós nap után jött egy másik. A guggolás már egész királyul megy. A Pesten használt szék tényleg minimálisan nagyobb volt, így könnyebb volt a gyakorlat, de most már itthon is jó vagyok 2 ismétlésre. A múltkorihoz hasonlóan most is váltott lábbal csináltam, de elég kevés idő telt el a két azonos lábbal történt ismétlés között. Amúgy már megfigyeltem, hogy a guggolás az a gyakorlat a 6 közül, ami egységnyi idő alatt a leginkább megemeli a pulzusszámot. Ez főleg az előző, támaszkodással végzett egylábas guggolásnál volt szembetűnő, most még nem igazán - lévén elég kevés az ismétlés. Jövő héten mindenképpen megpróbálkozom a 3 ismétléssel, szerintem már az is menni fog. A húzódzkodással kapcsolatban arra leszek nagyon kíváncsi, hogy ha majd a hatodik szintet fogom végezni, szűk kéztartással, akkor mekkora lesz a különbség az itthoni és a felfeszíthető húzódzkodórúd között. Gyaníthatóan kisebb, mint a hagyományosnál.

Estére hivatalos programom volt, délután pedig 40 fok volt, ezért most ismét kénytelen voltam a szobabiciklin helyettesíteni a futást. Összesen 2x 700 méter lett volna ilyen intenzitáson, így 3,5 perces időket mentem, és meg is hajtottam a pedálokat. Máskor amúgy nem nagyon szeretném kerékpározással pótolni a futást, amikor csak lehetőségem lesz rá, mindig kimegyek majd a focipályára.

Vasárnap:

B (Közepes)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.6  fekvőtámasz szűk kéztartással: 4x3-3-2-2
1.5  teljes fekvőtámasz: 2x6-4
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 4x42-40-38-36
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.6  teljes híd: 2x13-12

Viszont elhatároztam, hogy a péntekit ellensúlyozandó, vasárnap több sorozat lesz. Talán a szombat estének is köszönhetően, vasárnap csütörtöki hangulattal keltem fel (értsd: két edzésnap után azt hittem, ma nem kell edzeni :P )

A több sorozat össze is jött, a fekvőtámasznál most a szűk variációval kezdtem, utána pedig a hagyományosból már nem csináltam annyit, mint szoktam. A hatodik szintű is elég jól ment, bár a törzsemet kicsit leengedtem a végrehajtás közben, szóval ezen még fejlesztenem kell. Összejött a lábemelés is, a híd esetében pedig legkésőbb 2-3 héten belül megpróbálkozok pár hetedik szintű ismétléssel is.

Futni azért nem mentem, mert délután fociztam 2 órát, és ott szanaszét rohangáltam magam. Nem sok hiányzott, hogy hazaérve egyből az ágyban kössek ki. A varjútartással is próbálkoztam a héten, most már az időeredményt kell meghosszabbítanom.

Közben eszembe jutott két, más jellegű edzésvariáció is. Mindkettő abból ered, hogy 1-1 gyakorlatot a tíz lépésből hogyan tehetnénk nehezebbé. Egyrészt a Fegyencedzés első néhány gyakorlatának többsége kétkezes gyakorlat (kivéve a hasizom- és a hídgyakorlatokat), ezeket lehetne egy kézzel is végezni. Pl. fekvőtámasz előredőlve egy kézzel, vagy függőleges húzás egy kézzel. Ilyesmit már csináltam a guggolás témakörén belül, és ezzel is jobban rá lehetne állítani a testünket az egykezes munkára, viszont arra még majd rá kell jönnöm, hogy nehézség szerint ezeket hová lehetne besorolni. A másik módszer a súlymellény. Sajnos ez még a távolabbi jövőhöz tartozik, mert ezt még be kell szereznem, és nem olcsó dolog, de mindenképp klassz lenne pl. húzódzkodást, vagy fekvőtámaszt végezni úgy, hogy van rajtam egy pár plusz kiló.

6 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr454596597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GStealer 2012.06.27. 19:42:41

Üdv! Látom már több mint egy éve csinálod az edzést. Én 1 hete kezdtem bele és az érdekelne, te a kezdés óta mekkora izomtömeget szedtél fel. Tudom, hogy nem ez az elsődleges célja a könyvnek, de én ezért (is) kezdtem bele. Alapvetően nincs valami széles vállam és az egyik célom ezen változtatni az erőnlétem növelése mellett.

Hungarian Calisthenic 2012.06.29. 12:05:30

Sziasztok!

Indítottam egy blogot az edzéseimről, akit érdekel lesse meg, már túl vagyok a 100. edzésemen, fél éve csinálom a fegyencedzést :)

www.convictconditioning.blog.hu

Isildur · http://convict.blog.hu 2012.06.29. 19:41:02

@GStealer: Nem túl sokat szedtem fel, 5 kg-nál többet biztosan nem, de eléggé ektomorf (magas-vékony) testalkatom van, mi nem izmosodunk olyan mértékben, mint a mezomorfok és az endomorfok.

@Hungarian Calisthenic: Nagyon tetszik! Elég sportos gyerekkorod lehetett az első poszt alapján :) Minden edzésről külön posztolsz majd?

vakarimas 2012.06.29. 23:16:24

Sziasztok!

Én kb. 2 hete kezdtem a könyv indíttatására a fegyencedzést. 37 éves vagyok, kb. 2-3 kg. zsírfelesleggel a derekam körül. :) Pár éve járkáltam kondizni egy ideig, de semmi komolyabb sport nem volt eddig, úgyhogy asszem ez most rám fér!

Röviden leírnám gyakorlatonként, hogy meddig jutottam, mik a tapasztalataim.

Valamivel szigorúbb edzéstervvel indítottam, mint amit a könyv javasol, mivel úgy gondoltam heti 3-4 alkalommal alkalmanként 15-20 perc nagyon kevés, inkább 45-60 percet akarok edzéssel tölteni alkalmanként, hogy alaposan elfáradjak.
Így minden edzéskor mind a 6 gyakorlatot megcsinálom. Tartottam tőle, hogy esetleg túlterhelem magam, kimerülnek az izmaim, de túl az első 8 edzésen úgy néz ki jó választás volt ez, meló mellett is tudom csinálni. Rendszeresség csak részben van benne, mert ha sok a melóm, inkább 2-3 pihenőnapot is beiktatok. Lényeg, hogy hetente a 3 alkalom meglegyen!

A fekvőtámaszt falnál kezdtem, 3x50-es szériákkal. Ez gond nélkül ment, kellemesen égett a karom a végén mindig. Az első pár edzésen még nem volt tökéletes a technikám, de az utolsó pár már full szabályosan ment. A 8. edzésnél váltottam lvl2-re. Odafigyeltem, hogy teljesen szabályosan csináljam és meglepetésemre a 3x40-es széria is simán ment, talán még könnyebben, mint a falnál végzett fekvő. Erre mi lehet a magyarázat szerintetek?

A guggolást bicska guggolással kezdtem (lvl2). Nekem a gyertya guggolás nagyon nem jött be (talán az úszógumim miatt :D). A bicska guggolást bátran a 3x40-es szériával kezdtem. Mondanom sem kell, megizzadtam rendesen. A 8. edzésre jutottam el odáig, hogy teljesen szabályosan tudom csinálni.

A húzódzkodást lvl1-en a függőleges húzással kezdtem 3x40-es szériával, majd a 3. edzésnél egyben csináltam a 120 húzást, de az igazság az, hogy nem igazán volt hatása így sem, pedig odafigyeltem a szabályosságra. A 4. edzéstől váltottam a vízszintes húzásra 1x10-es szériával. Jobb híján 2, egymással hátnak fordított magas támlájú szék támláján keresztbe rakott súlyzórúddal csinálom. A vízszintessel bezárt szögem hibátlan így, nyújtott karoknál, a nehézség ott van, hogy a rúd állandóan le akar gördülni a széktámláról. :)
A vízszintes húzás a függőlegeshez képest viszont jelentős lépcső számomra, sokkal jobban érzem az eredményét.

A lábemelést szintén az első gyakorlatnál kezdtem 2x25-ös szériával, a 4. edzésnél emeltem 2x30-ra, a 8-nál 2x35-re.

A hidat is elkezdtem már az elején, 2x25-el, 2. edzésnél emeltem 2x30-ra. Nem is bántam meg, hogy belekezdtem, mert olyan izmokat mozgat meg, amelyekről nem is tudtam eddig, hogy léteznek. :))

A kézenállásból fekvőtámasz sorozat első gyakorlatát is elkezdtem. Annyit változtattam mindössze, hogy a 3. alkalommal már nem ért a lábam a falhoz, rendes fejenállást csináltam inkább, hogy a vállaim is jobban szokják a terhelést. Az orron át lélegzés viszont nem megy, fogalmam sincs miért, de folyton eldugul. :)

Akit érdekel, itt online nyomon követheti a részletes edzésnaplómat:
docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Asz-EszB20nldDNjQ3Bkb1ZKUE56S3JtY3BRcm1YeHc
igyekszem kitartóan frissíteni.

Elnézést, ha túl hosszú voltam, de remélem nem unalmas! :)

Kérlek, írjátok meg a véleményeteket a fentiekkel kapcsolatban!

Üdv, és jó edzést mindenkinek!
vaka

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2012.06.30. 21:12:21

@vakarimas: Szia, kitartást és sok sikert!
A könyvben leírt progressziók nem feltétlenül vannak szentírásként lefektetve, sokaknál felcserélhetőek bizonyos szintek, illetve néhol túl nagy az ugrás; itt további szinteket/gyakorlatokat kell/érdemes beiktatni.
Bővebben egy példa itt: confidenceandpower.blogspot.hu/2011/12/teoretikus-fekvotamasz-sorrendiseg.html

Érdemesebb szétszedni a gyakorlatokat két/háromfelé mindenképpen. Ha túl rövidnek találod az edzéseket, akkor kezd el előlről, másodszorrra már érezni fogod :)
Illetve beilleszthetsz egy kis négyütemű fekvőtámaszt utána. 100 db mondjuk éppen elég is lesz, először 10x10, majd az edzések során szépen haladva (5x20, 3x33, 2x50, stb) szépen el lehet jutni az 1x100ig.

vakarimas 2012.07.01. 19:24:03

Szia Darky_!

Köszönöm a tanácsokat és a linket! Elolvastam a cikket, nagyon hasznos.
A fekvőtámaszra megtaláltam a megoldást, mosdókagyló a neve. :)
Wade is írja a könyvben, nem is értem miért nem azzal kezdtem. Az ágykeret túl magas, azért volt túl könnyű a fekvőtámasz előredőlve.
A négyütemű fekvőtámasz mibenlétét kifejtenéd bővebben? Nem tudom mit jelent.

Köszi!
süti beállítások módosítása