HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Hetvenhatodik hét (2012. jún. 25-01)

2012.07.02. 03:00 Isildur

A Fegyencedzés második részének hét közi elolvasása volt az, ami lényegében kettétörte a hetemet. Az első pár nap még a megszokott állapotban telt, aztán péntektől felkavarodtak valamelyest a dolgok, emiatt a szombati és a vasárnapi edzés kimaradt, helyette a csütörtökön kihagyott 2, és a pénteken kihagyott 1 gyakorlatot pótoltam be a hét legutolsó napján.

Szerda:

A (Könnyű)
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.8  egylábas guggolás székről: 1x2
   3.1  vízszintes húzás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 3x5-4-3

A hét elejét csúnyán elrontottam azzal, hogy kedden nem edzettem semmit. Szépen megnehezítettem magam számára a dolgokat, hogy 5 egymást követő napon kéne edzeni, hogy kijöjjön a teljes hét. A guggolást és a húzódzkodást sem vittem különösebben túlzásba, de úgy tűnik, a két ismétlés már tartósan sikerül az előbbiből. Pár nappal korábban arra gondoltam, hogy az lenne a legjobb, ha ilyen állítható magasságú székem lenne, és minél jobban menne az egylábas felállás, annál alacsonyabbra állítanám a magasságot. Ilyen székem viszont sajnos nincs, így kénytelen leszek majd valamit kitalálni a későbbiekre (ha más nem, megnézem a "hivatalos" kilencedik szintet).

Csütörtök:

C (Nehéz)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.6  fekvőtámasz szűk kéztartással: 1x6

No ez volt az a nap, amikor nem tudtam sokat edzeni. Egyetlen sorozat fekvőtámaszt csináltam meg - igaz azt a nehezebbik, hatodik szintből, és 6 ment is belőle. Ezzel elégedett is vagyok, de a második kötet elolvasását követően ez a szűk kéztartásos fekvő még egy kicsit jegelve lesz. Viszont a többi egy más napon mindenképp el lesz végezve.

Péntek:

B (Közepes)
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.8  egylábas guggolás székről: 3x2-2-1
   3.1  vízszintes húzás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 3x4-3-2

Pénteken kézhez vettem én a könyv második kötetét, és - most nem még aznap délután - de el is olvastam. Már olvasás közben megfogalmazódott bennem a gondolat az edzések átvariálására, és ez valamelyest már pénteken megkezdődött. Arról van szó, hogy a sorozatszámokat maximalizálom 3-ra, valamint a pihenőidőt leveszem maximum 5 percre, és két húzódzkodósorozat között guggolás van, valamint két guggolósorozat között is elvégzek egy sorozat húzódzkodást. 2011 első felében gyakorlatilag végig így nyomtam, csak akkor még nem igazán tudtam nyomon követni a fejlődést, lévén alacsonyabb szintű gyakorlatokat végeztem.

Időközben sikerült hazaköltöznöm Pestről, ami azt jelenti, hogy a következő két hónap nagy részét itthon fogom tölteni. A költözés eredménye volt még az is, hogy a felfeszíthető húzódzkodórúd felkerült az itthoni falra, és sikerült neki egy olyan magasságot találnom, ahonnan végre nem ér le a lábam a földig. Viszont ennek az az ára, hogy a rúdra konkrétan fel kell ugrani, és a fenti 3 sorozat háromféleképpen lett elvégezve: az első alsó fogással, a másodiknál egy kicsit elnéztem a felugrást, így azt alsó fogással, de majdhogynem az ujjaimon csináltam, a harmadikat pedig felső fogással. Pontosan még nem tudom, minek az eredményeképpen lett - a lerövidített pihenőidőé, a magasabban felhelyezett rúdé, vagy a változó módon végzett húzódzkodásé - másnap egy elég nagy izomlázam, kizárólag a bicepszemben. Ezt még vasárnap is éreztem valamennyire, de természetesen már kevésbé, mint szombaton. Viszont legalább rájöttem utána, hogy a rúdra egy puffra rálépve is fel lehet mászni.

Vasárnap:

   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x26-21-14
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.6  teljes híd: 2x8-6
6.2  varjútartás: 5 srz.

A vasárnapi egy rendhagyó nap volt, ahol bepótoltam a lábemelést és a hidat csütörtökről, és gyakoroltam egy kis varjútartást is, melyet pénteken kellett volna elvégeznem. Természetesen a péntekihez hasonlóan 1-1 sorozat között itt is maximum 5 percnyi idő telt el, és egymás után csináltam a hidat és a lábemelést, a varjútartást pedig utánuk.

Érdekes dologra lettem figyelmes így, hogy az előbbi kettőt most már jóval szabályosabban végeztem: arra, hogy közvetlenül utána a varjútartásra már nem maradt elég erőm. A fent leírt ismétléseknél ment volna még valamivel több is (főleg a lábemelésnél), viszont nem tudom még, hogy kedden a kettő közül valamelyik benne lesz-e a programban. Mivel a varjútartás nem ment, ezért inkább elhatároztam, hogy elmegyünk pár jó arccal megnézni az EB döntőt, és csak utána gyakorolok egy kicsit. Este már azért tudtam belőle pár sorozatot csinálni - az időt most nem igazán mértem, hanem főleg az egyensúlyozásra figyeltem.


A hiba most abban van, hogy sajnos a futást ezen a héten elhanyagoltam. Ez nagyon nem tűrhető állapot, mert megígértem magamnak, hogy végig fogom csinálni a futó edzéstervet is. Valamint az utóbbi napokban elkezdtem jobban is érdeklődni a Leangains étkezési módszer iránt. Ilyesmit már próbáltam tavaly június környékén, csak azt a Harcosok Étrendje elvei szerint követtem (több-kevesebb sikerrel). A jövő héttől életbe lépő elveket majd megírom a hét közepén egy külön poszt formájában, addigra már valószínűleg a Leangains-ről is többet fogok megtudni.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr804611167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása