HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Kilencvennyolcadik hét (2012. nov. 26-02)

2012.12.03. 03:30 Isildur

A mostani hét szerencsére valamivel már fluidabb lett az előzőnél. Ez alatt azt értem, hogy nem kellett vasárnap egy teljes testes átmozgató edzést elvégezni csak azért, hogy meglegyen valahogy a heti edzésprogram, és a minimum 8 gyakorlat/hét. Ennek ellenére az e heti programot most is csak csütörtökön kezdtem el, onnantól viszont legalább minden napra jutott valami.

Csütörtök:

5.8  falséta felfelé: 2x6-4
6.3  kézállás fal mellett: 2x55-35 mp

Tagadhatatlanul vannak gondok azzal, ha az ember bemelegítés nélkül akar egyet edzeni. Így volt ez a hídnál is, mert bár nem nagyon mutatkozott meg az ismétlésszámok mértékében a csütörtöki edzés, nem volt meg az a könnyedség, ami eddig igen. Igaza van azoknak, akik szerint bemelegítés nélkül nagyobb az esély a különböző sérülések felszedésére. Maga a nyolcadik szintem egy kicsit mintha lelassult volna a fejlődésben, de stagnálni nem stagnál, és legalább azt a fejfájásérzetet, ami pár hete megkeserítette az edzéseimet, többé-kevésbé már megtanultam kontrollálni. Persze néha a mostani edzéseken is előjön, de már egyáltalán nem olyan súlyos, mint annak idején, és rövidebb ideig is tart. A válledzésnél most arra törekedtem, hogy az első sorozatban sokáig kitartsak (ez meglett), és hogy a másodikban is közel ugyanannyi ideig (ez viszont nem). A múltban is előfordult már, hogy ilyen edzések hasonlóan sikerültek, de aztán később felhoztam magam, úgyhogy különösebben nem aggódom emiatt.

Péntek:

   3.1  vízszintes húzás (1k): 2x4-3
3.6-7  felemás húzódzkodás törülközővel: 2x1 (j-b)

   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x40-38

Ez a már fentebb említett bemelegítés dolog a húzódzkodásra is igaz. Itt ugyan csináltam egy pár első szintű gyakorlatot egy kézzel, de ez csupán a fele volt mindannak, amit általában szoktam. Meg is lett az eredménye: borzalmas lett az utána következő húzódzkodóedzésem, ahol most egyáltalán nem ment a 2 ismétlés egyik oldalon sem (mondjuk az legalább mindkét oldalon kétszer-kétszer meglett). Elhoztam az otthon használt törülközőt, és azzal csináltam, de nem különösebben volt jó, ezért valószínűleg a jövő héttől visszatérek a kicsit kisebb, narancssárga törülközőre, amit addig használtam.

Szombat:

1.7  felemás fekvőtámasz: 3x5-3-2 (j-b-j)
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.8  egylábas guggolás lépcsőn (13): 3x2-1-1 (bal) + 2x1-1 (jobb)
+ futás: 3x400 m (70%, 5')

Szombaton volt december elseje, én pedig elhatároztam, hogy a hét utolsó két napján immáron hármas sorozatokat fogok csinálni, jövő keddtől pedig minimum négyeseket, hasonlóan, mint nyáron. Kiszámoltam, ha futni is fogok, az edzéssel együtt, napi kb. 1 órára lesz szükségem, viszont ha nem, akkor elég lesz úgy 35-40 perc is. Akkor bőven lenne mindenre idő, legfőképpen az általam már régóta vágyott 5-ös sorozatokra, és ha esetleg egy kicsit tovább húzódna a futás, még annak a befejezése sem lenne probléma.

Fekvőtámasz: így, hogy már többé-kevésbé belejöttem, sokkal jobban sikerült, mint először. Azt, amit fent leírtam, mindkét kézzel végrehajtottam, tehát tulajdonképpen 6 sorozatot csináltam belőle. Külön pikantériát adott a dolognak az, hogy az minden sorozat után azonnal kezdtem a másik oldalon végzett sorozatot, annyi pihenőidő volt csupán, hogy a könyveket egy picit arrébb tettem (kb. 10 másodperc). Viszont arra rájöttem, hogy - ha a mesterlépést nézzük - akkor valószínűleg nem megyek végig a 8-9. szinteken, hanem - mint a guggolásnál - ezt a szintet fogom majd ugródeszkának használni a tizedik szint elsajátításához. Magyarul az egyik kezem mindig a földön lesz, a másikat pedig úgy teszem majd a könyvhalomra, hogy azok egyre messzebben legyenek, így a földön lévő kezemre egyre nagyobb teher háruljon. Hogy a könyvhalom milyen magasan van, és hogy ennek mértéke mekkora a kosárlabda magasságához képest, nem tudom, ezeket csak így érzésre raktam őket egymásra.

Az egylábas guggolás tulajdonképpen simán ment a mindössze 13 centi magas lépcsőről, ami másfél-két évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna. Az 100 %, hogy ez, vagy a híd utolsó lépése lesz az első elsajátított mesterlépés, valamikor talán január vége felé, de ha egy kicsit utána fog sikerülni, az sem lesz túl nagy probléma. Sajnos jobb lábbal nem ment olyan jól, mint ballal (ez már a korábbi szinteknél is szembeötlő volt), de valószínűleg sikerült rájönnöm, miért erősebb a bal lábam, mint a jobb. Mivel magasugrásnál, és távolugrásnál is bal lábbal ugrok, valószínűleg ezért lehet ez, holott jobblábas vagyok. Valahogy olyan lehet a jobb lábam és a bal lábam kapcsolata, mint a karjaimé és a lábaimé. A lábaim erősebbek, mint a karjaim, de ugyanakkor primitívebbek, fejletlenebbek is. A bal lábam is erősebb, de valamivel fejletlenebb, mint a jobb. Hasonlóan, mint az Evolúció c. film végén az óriásamőba. Nem volt túl okos, de fel tudta volna zabálni egész Nevada államot. Fostak is tőle a sokcsillagos tábornokok.

A futó edzésterv is elindult, szintén ezen a napon este lefutottam háromszor 400 métert középerős tempóban, 5 perces pihenőkkel a sorozatok között Amúgy egész jó volt odakint a -3 fokban mozogni egyet: mint már korábban leírtam, egy lebetonozott, de használaton kívüli villamospályán szoktam futni, viszont most, hogy 400 métert futottam az egyenesben, át kellett mennem egy autós kereszteződésen is. Az egész rettentően király volt éjszaka, a kereszteződés ráadásul ki volt világítva, és ez az egész adott az egésznek egy Need For Speed Underground 2 feelinget, csak azzal a különbséggel, hogy nem voltak mellettem más futók, valamint egy kicsit lassabb is voltam, mint egy Nissan Skyline. Az időeredményt sajnos nem tudtam mérni (a jövő hét még kérdéses, de remélem, akkor már igen).

Vasárnap:

   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.8  falséta felfelé: 3x5-4-3
6.3  kézállás fal mellett: 3x45-45-40 mp

A három sorozatot itt is tartottam, pedig ez korábban a híd- és a válledzéseknél egyáltalán nem volt jellemző. Vasárnap főleg csak arra törekedtem, hogy ez a "váltás" eredményes legyen, azaz a harmadik menetre is maradjon valami szufla, de ezt lényegében sikerült is megvalósítani.

A jövő héten megpróbálom most már kedden elkezdeni a heti adagot, valamint pénteken elmegyek nyelvvizsgázni, és hálistennek letudok egy kicsit hosszúra nyúlt (3-4 hónapig tartó) szakaszt, hogy utána a 100. héttől ismét megfelelő időmennyiség álljon rendelkezésre az edzéshez!

2 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr204942359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cenacold75 2012.12.04. 21:01:26

Sziasztok!
Most olvastam el néhány napja a Fegyencedzés 1. könyvét és lenne pár kérdésem(nagyon hálás lennék ha tudnátok segíteni). Vannak ezek a kezdő, középhaladó, haladó szintek a lépésekben, és mikor lehet továbblépni kezdőről középhaladóra és arról pedig haladóra? És egyes lépést addig kel csinálni amíg el nem érem a kitűzött mennyiséget? pl.: a fekvőtámasznál az első lépésben a 3x50 a cél és ha az megvan akkor mehetek a 2. lépésre? Valamint azt se értem hogy azt mondja ez a Friss hús edzésprogram, hogy hétfőn 2-3 edzősorozat fekvőtámasz, oké ez eddig oké, de a fekvőtámasz falnál a kezdőbe az van,hogy 1sorozat 10 ismétléssel akkor egy nap 2-3 szor kell megcsinálnom 10 db fekvőtámaszt?

Kérem szépen a segítségeteket mivel ezeknek az információk hiányában nem tudom elkezdeni az edzést:(
Segítségeteket előre is köszönöm:)

Isildur · http://convict.blog.hu 2012.12.05. 19:17:28

Szia!
Elvileg a kezdő szintről fokozatosan kell eljutni a haladó szintig, és ha megvan a haladó, akkor ajánlott a következő szintre lépni. Ha megvan valamelyik lépés haladó szintje, akkor elméletben sikerülnie kell a következő lépés kezdő szintjének.
Ha az van odaírva, hogy 1x10, vagy 1 sorozat 10 ismétléssel, akkor az azt jelenti, hogy egy nap egyszer kell megcsinálnod 10 fekvőtámaszt. Ha az lenne pl. hogy 3x15, az azt jelentené, hogy háromszor csinálnád meg a 15 fekvőtámaszt.
süti beállítások módosítása