HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Huszadik hét (2011. máj. 30-05)

2011.06.06. 00:05 Isildur

Kedd:

3.3  bicska húzódzkodás: 3x20-16-12
2.5  teljes guggolás: 2x12-10
5.2  egyenes híd: 3x15-14-13
+ kettlebell swing: 4x30

Szerda:

   1.1  fekvőtámasz falnál: 2x8-4
1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x28-25-21
4.6  térdemelés függeszkedésben: 4x4-13-4-12
+ kettlebell swing: 2x30

Péntek:

   3.1  függőleges húzás: 2x8-4
3.3  bicska húzódzkodás: 3x20-17-13
2.5  teljes guggolás: 2x14-12

Szombat:

   1.1  fekvőtámasz falnál: 2x8-4
1.3  fekvőtámasz térdelve: 4x22-20-19-17
4.6  térdemelés függeszkedésben: 4x6-14-13-11
5.2  egyenes híd: 3x17-15-14

Vasárnap:

   3.1  függőleges húzás: 2x8-4
3.3  bicska húzódzkodás: 3x20-18-15
2.5  teljes guggolás: 2x16-14
+ kettlebell swing: 4x30

Az eredetileg csütörtökre tervezett adagot pénteken csináltam meg, mert péntek reggel vizsgázni voltam, és csütörtökön még tanulnom kellett. KM edzés sajnos nem volt ezen a héten, swing viszont négy napon is. Kezdenek valamelyest letisztulni a dolgok, és elhatároztam, amikor elkezdtem a Warrior Diet-et, hogy ezentúl az 1 napra vonatkozó edzésmennyiségemet folyamatosan, egymás után fogom végrehajtani. Ezt úgy kell érteni, hogy volt jó néhány olyan alkalom, hogy pl. egy nap volt guggolás és húzódzkodás, egyiket délután, a másikat meg este csináltam meg. Nos, ilyen most már nem lesz. Össze kell egyeztetnem a CC-t, a KM-et és a WD-t (a CC itt most az edzés végi swing blokkal együtt értendő). Szép pocakom lett az elmúlt kb 3 hónapban a sok összeegyeztethetetlen, többnyire KFC-s kaja miatt, olyan kb. mint Alekosznak, azt akarom leadni (sajnos januárig is volt, de most nagyobb lett). Most láttam a Halálos iramban 2-t, abban a filmben Roman Pearce karakterének volt jó izmos teste, valami olyasmi a célom nekem is (tudom hogy ő néger, és nála jobban látszanak, de akkor is).

Na most a WD-ről: a múlt hét vége óta csinálom (tehát 1 hete). A módszer alapelve a következő: egy adott nap megkülönböztet "alulevési" és "túlevési" időszakot. Az alulevési időszak 20, a túlevési időszak 4 órás (a 20 órába beletartozik az alvás is). Nálam a túlevési időszak délután 6-10 óra között van. A héten elég rapszodikus időpontokban keltem fel (értsd: amikor vizsgáztam, 7-kor, amikor nem, kb. 11-kor), és ez meghatározza, hogy este hatkor mennyire voltam éhes. Alulevési időszakban banánt, vagy almát ettem, meg ittam hozzá ízesített epres joghurtot (Norbi Update 1-es cukormentes verziót - sajnos a natúr joghurtnak számomra több, mint rossz az íze, zöldséget meg gyakorlatilag egyáltalán nem eszek). Ittam még továbbá rengeteg sok vizet (kb. 2-3 litert naponta, ami jónak mondható annak fényében, hogy február 1-től május 25-ig kb. összesen ittam ennyit). Edzések után pedig megittam 1 multivitaminos pezsgőtablettát. Akinek van jobb ötlete alulevési időszakra, feltétlenül ossza meg velem is.

Túlevési időszakban kétszer ettem, egyszer hatkor, utána pedig tízkor. Sajnos hatkor nem nagyon tudtam megállni, hogy a rántott sajt után ne gyűrjem be még azt a grillcsirkecombot is, aminek következtében 10 órakor már kevésbé voltam éhes. Egyik nap elkövettem azt a kisebb hibát, hogy a két kajálás között bevertem egy viszonylag jelentős mennyiségű édességet, ami miatt szintén nem nagyon voltam már éhes késő este. Ebben a 4 órás intervallumban sem iszok mást, csak vagy biotejet, vagy 100%-os almalevet (tudom, hogy sűrítményből van, de akkor sem kóla). Péntek kora délután már nagyon éhes voltam, de megvártam a 6 órát, akkor ettem egy kevés pizzát, majd meg voltam kicsit ijedve 9:30 körül, mert nem éreztem magam éhesnek, viszont amikor hazaértem, beküldtem 2 tányér paradicsomlevest és 4x2 db tósztkenyérből készült "nyomós" sonkás melegszendvicset. Csúszott is volna még, mert nem kívántam egyből az innivalót. Ez volt a hét legnagyobb kajálása. Remélem, a közeljövőben ennél is több jön össze esténként, és akkor nem érzem magam túl éhesnek nappal.

A gyakorlatok: elhatároztam, hogy a hét két napja - a hétfő és a csütörtök/péntek a hétfői KM-et leszámítva - maximálisan gyakorlásmentes nap lesz. Húzódzkodásnál is csinálok már rávezető lépést, és ez is egyre jobban megy. Maximum június végére kész leszek vele (bár ha azt nézem, hogy pár poszttal arrébb azt mondtam, hogy a teljes húzódzkodás vége valamikor nyár végén lesz...) A teljes guggolás, és az egyenes híd sem tűnik olyan nehéznek, a lábemelés viszont továbbra is kicsit necces. A fekvőtámasz várható vége pedig nagyjából július eleje-közepe. A jövő hétre pedig kitalálok egy olyan edzéstervet, amellyel összeegyeztethető a CC, a KM és a WD.

17 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr232944095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.06.06. 00:39:59

A poszt nagy részét péntek este írtam, a hét legnagyobb kajálása viszont már a vasárnap esti volt, amikor 2 óra alatt pusztítottam el 3 étkezésnek megfelelő adagot. A gondom csak ott van, hogy szinte egész nap a kajára gondolok, és néha a gyomrom is korog.

OnOffOn 2011.06.06. 08:43:59

Sziasztok!

Egy ideje nem jelentkeztem, de az edzésekkel nem álltam le. Pontosabban csökkentett üzemmóddal próbáltam a könyökeimet rendbe rakni, de úgy tűnik a húzódzkodás 2/1-től rendesen begyulladtak. Gyakorlatilag már függeszkedésben is nagyon fájnak 2 hónapja!

Nem akartam leállni, ezért úgy döntöttem a hát gyakorlatok közül elkezdem a hidat. Jelenleg itt tartok:
- Fekvőtámasz: 5 / 1
- Lábemelés 4 /3
- Guggolás 4 / 3

Magam is átálltam WD-re. Megtartva a paleo-s alapelveket. Egyelőre úgy tűnik a paleóról nem tál nehéz átállni.

Nem tudom hallottatok-e róla, de most hétvégén Budaörsön sportfesztivál lesz. Lesz Kettlebell, Crossfit, TRX, Szkander verseny stb.

Amennyiben belefér egy kis önreklám a blog kereteibe: Nézzétek meg a mi bemutatónkat is: Aikido Újbuda : budaorsisportfest.hu/programok/18-kuezdsport-bemutatok-a-budaoersi-sportfesten

Ez lesz az első nyilvános bemutatója a klubnak.

Isildur – ha a meghívó nem fér bele az ügybe töröld a commentet nyugodtan.

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.06.06. 19:24:41

@OnOffOn: Szerintem ha hónapok óta be van gyulladva a könyökízületed, akkor már lehet, hogy némi pihentetésre, és hatékony gyógyszerre van szükséged, az ízület magától ritkán gyógyul. Nekem fél évig volt begyulladva a vállam, végül a 75 mg-os Voltaren segített. Vigyázni kell vele, csak receptre kapható, és 6x olyan erős, mint a recept nélkül kapható verzió. Ha gyakran szedi az ember, akkor az emésztőrendszert is tönkrevágja, úgyhogy szigorúan csak kúraszerűen, és orvossal konzultálva használd!

honduras (törölt) 2011.06.06. 20:47:54

Helló!

1-2 napja találtam rá a blogodra. Tetszik. A könyvet is kiolvastam már. És ma el is kezdtem a friss hús edzésprogramot (heti 2 nap - 3 ismétlés). Kíváncsi vagyok hogy fog menni. Próbálok mellette a kajára is odafigyelni, illetve heti 2-3x eljárok futni. Egyelőre abból csak 4km megy kb 20 perc alatt.

190 cm és 90 kg vagyok, 24 éves. Szeretném ledobni a súlyfeleslegemet, illetve izmosodni kicsit.

Aki már pár hónapja csinálja attól kérdezném van azért már látszata? (itt nem a lufi felfújásra gondolok, hanem, hogy azért mégis jobb tükörbe nézni. :D )

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.06. 21:48:29

@honduras: Szia! Nekem szűkülnek a pólóim hátban, vállban ;)

pudva 2011.06.07. 17:13:49

Helló
Én a Crossfit edzést választottam nyilván vágjátok azt is de előbb ismertem meg a Fegyencedzést. Arra lennék kíváncsi, hogy mindenhol azt olvasom hogy zsírfaragás és izomtömeg növelés egyszerre nincs !! Csakhogy nem vagyok hajlandó elhinni hogy ez így is van mer ha csinálja az ember pl a fegyencedzést, ahhoz hogy új szintre lépjen muszáj izmosodnia.. hozzáizmosodni. és mivel eléggé pörgősek meg muszáj hogy menjen le zsír is !!! Ja és az izomtömeg növelés alatt nem a kondi lufit értem ! Tehát itt felettem írta Darky_ hogy szűkülnek pólók... mindenki aki csinálja és van már tapasztalat, mit a vélemény? nőtt az izom ment a zsír?
tudom hogy most kérdezték de jobb ha megerősít valaki :D

pudva 2011.06.07. 17:32:18

Bocs hogy iyen sokat pofázok csak tö...öm tel a sok mellébeszéléssel. 2 éve olvasgatok minden féle oldalon haverokkal beszélek edzésekről diétákról, és annyi ellentmondás van és annyi mellédumálás----> ezalatt azt értem hogy csak általánosságban beszélnek nem konkrétan, magyarul én ez előző "rövidke" kérdésemben úgy gondoltam hogy ha valaki edz főleg egy Crossfit edzéssel akkor muszáj hogy együtt a kettő bekövetkezzen a zsírfaragás alatt nem azt a szintet értem amivel már a 6os kocka megvan hason, hanem hogy egészséges szinten van a testzsírod ! az izomtömeg növelés hogy izmosodsz pedig nem az Arnold meg iyen testépítő szintek hanem egy úgymond fickós :D jó atléta alkat !
és ha már könyvet írok most azt kérdezném ( tudom hogy testalkat és genetika függő ) de nagy általánosságban mit lehet elmondani a fejlődés dinamikájáról iyen típusú edzéseknél ? leggyorsabb, leglassabb, vagy átlagos gyorsasággal lehet fejlődni ??
már azt is megköszönöm ha valaki végigolvassa ha meg választ is kapok ! huhúú...
na kösz ha kapok választ !!!
Helló

thefacebook 2011.06.07. 18:42:13

@pudva: "ahhoz hogy új szintre lépjen muszáj izmosodnia.. hozzáizmosodni. és mivel eléggé pörgősek meg muszáj hogy menjen le zsír is"

Ahhoz, hogy új szintre lép erősödni kell. aminek nem szükségszerű következménye az izomnövekedés. Lásd nálam lefogytam 12kg úgy, hogy fegyencedzés mellett futok heti 5* 4km-t. És emellett +12kg súllyal edzek, hogy megtartsam az erőm, így végül is olyan, mintha nem is fogytam volna, mert végül is ugyan úgy 90kg az össz súly, amivel edzek, mint mikor elkezdtem az egészet, azzal a kivétellel, hogy most már simán megcsinálok 20 széles fogású húzódzkodást (+súly nélkül, súllyal 10 szabályos megy) régen örültem ha 3
db ment. Szóval a lényeg, hogy ettől nem fogsz izmosodni inkább a már meglévő izomzatod lesz vmivel kidolgozottabb, tónusosabb ugyanakkor nagy fizikai erőt ad.

A fejlődési idő

Én most csinálom 11 hónapja ez idő alatt nőt a kitartásom, több is ismétlésre vagyok képes mindenből, már hozzákezdtem az egylábas guggoláshoz és egykezes fekvőhöz is és mint mondtam leadtam 12kg közben.

De azt figyelembe kell venni, hogy én nem követem a könyv utasításait, magával a Fegyencedzéssel csak áprilisban találkoztam. Onnan kiragadtam egy-két gyakorlatot hogy ne álljak meg a fejlődésben, de a testsúlyos edzés maga ezeket az eredményeket produkálta.

pudva 2011.06.07. 21:39:16

Köszönöm a választ meg a linket !
Igazából ezt már sok helyen elolvastam, ez itt egy utolsó próbálkozás volt hogy valaki azt mondja hogy: áhhh nekem sikerült ment !!! De nem :) sajnos.
És kérdezném még hogy : ha a Crossfit edzést módja szerint edzek. önsúllyal a futás is megvan mert mire kiérek a régi katonai gyakorlóra az kb. 4 km és ha emeléseket meg iyeneket csinálok csak súlyokkal mint pl homokzsák cipelés, a nagy gumi forgatása, súllyal guggolás a végén kinyom stb. gondlom tudjátok mik vannak benne... ezekkel nem lehet annyi izmot felszedni amennyi egy fitt inkább olyan atléta izomzathoz kell ? Nem vagyok oda a kondiért, ezért tetszenek ezek a nyers edzések ! meg szabadban. Még nem kerültem fősulira napi szinten voltak edzéseim akkor sportoltam jó volt de most kicsit izmosabb szeretnék lenni. Most akkor az a lényeg hogy nem kerülhetem el a konditermet ?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.07. 23:37:06

@pudva: Nem kerülheted el!!
De az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy az izmosodás genetikai kérdés is
(edzés+étkezés+pihenés+genetika= izmos test)

honduras (törölt) 2011.06.08. 09:25:58

Én igazából nem szeretnék nagyon izmos lenni. Kb. ilyen külsővel is beérném:

farm1.static.flickr.com/69/201063136_bb674643e5.jpg

towleroad.typepad.com/photos/uncategorized/2008/04/28/somerhalder2.jpg

Ez azért nem elérhetetlen cél úgy gondolom, ha figyel az ember az étkezésre, netán fut és mellette még CC-zik is.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.06.08. 12:14:13

@thefacebook: Amit írtál az szerintem a túlsúlyos és/vagy zsíros emberekre igaz. Én pl. elég vékony voltam amikor elkezdtem a cc-t, de 2 hónap alatt 6,5kg jött fel izomban. Ebben szerepe van a Darky által leírt dolgok mindegyikének, mert az edzés mellett a kajára és a pihenésre is sokkal jobban odafigyelek. Egy rejtett 5. dolgot beletennék, a rendszerességet, ami a 3 változtatható tényezőre igaz, tehát legyen meg egy állandóság abban, mikor edzel, mikor kajálsz és mikor pihensz, mert a szervezeted nagyon jól hozzászokik, és hatékonyabb lesz.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.08. 13:26:33

90%-ban nem az edzésmódszer, hanem a genetika határozza meg, hogy milyen a formája, tónusa az izmoknak (legalábbis amatőr szinten) Vizuális szempontból pedig a testzsírszázalék a lényeg! Ha sok a zsír, nem látszik az izom eredeti formája.
Az erő nincs egyenes arányban az izomtömeg nagyságával, de aki izmosodik, az erősebb lesz (nem máshoz, hanem önmagához képest). Azt a baromságot meg el kell felejteni,. hogy a testépítők csak izomlufik és nem erősek. Arányaiban talán valóban többet várnánk, de az izomtömeg soha nem hazudik, ahol sok van, ott sok erő is lakozik.

thefacebook 2011.06.08. 20:01:38

Egyik ismerősöm azt mondta, hogy az egykezes felhúzás gerincbántalmakat okoz (mert a gerincet így nagy terhelés éri). Van ennek bármilyen alapja?

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.06.08. 21:44:30

Mire az egykezes húzáshoz jutsz, a híd gyakorlatokkal is elég szépen haladsz, így a gerinc melletti izmok is megerősödnek szerintem.

honduras (törölt) 2011.06.09. 08:08:54

Így van ahogy Azogh mondja.
süti beállítások módosítása