HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Bevezető

2011.01.17. 08:00 Isildur

1989 egyik őszi reggelén születtem, és azóta is az ország keleti partján élek, a hétköznapjaimat azonban Budapesten töltöm a munka és a suli miatt, egy albérletben.

Fizikálisan sajnos egy kicsit gyengébbnek születtem az átlagnál, és enyhe koordinációs problémáim is voltak, amire én már nem emlékszem. Általános iskolás koromban ezek kiküszöbölésére viszonylag gyakran sportoltam: jártam kosarazni, focizni, úszni, nagy nehezen megtanultam kötélen mászni, aztán ezek gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra abbamaradtak kb. 9-10 éves koromban. 17 éves koromig csak nagy ritkán jártam el focizni a haverokkal, és általában ott is a kapuban álltam. 2005 nyarán, 15 évesen lementem még párszor a konditerembe, de nem igazán szerettem bele. Bár kövér sohasem voltam, nem vitás, az erőnlétem elég alacsony szinten volt.

17 éves koromban, a középiskola utolsó előtti évében elkezdtem karateedzésekre járni. Abban az időben (2007 tavasza) egyetlen darab normális, hagyományos fekvőtámaszt, és húzódzkodást is képtelen voltam rendesen elvégezni. Karatézni egészen ezen blog megszületéséig, 2011 februárjáig jártam kisebb-nagyobb gyakorisággal, a maximumot a heti 4 edzés jelentette.

2010 szeptemberben elkezdtem kiegészítő edzésként heti két alkalommal kettlebellezni. Aki nem ismeri ezt a sportot, a Kettlebell hivatalos honlapján találhat róla információkat. 12 kg-s súllyal kezdtem szeptember végén, januárban már a 16 és a 20 kilós között jártam, de ez is befejeződött számomra abban a hónapban. A kezdetekkor 191 centi magas voltam, és 79-80 kiló.

2010 nyarán hallottam először a Fegyencedzés c. könyvről, ez magyar nyelven csak fél évvel később jelent meg. Angolul Convict Conditioning, és egy Paul Wade nevű férfi írta, aki hosszú éveket töltött börtönben (innen a címe). Mielőtt azonban valaki félreértene, vagy elborzadna, hogy egy többszörösen elítélt embert ajnározok: nem így van. Viszont a könyv, amit írt, az általam egyik leginkább várt kötet volt már hosszú idő óta.

11 komment

Címkék: alapdolgok

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr642589255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pakesz 2011.03.26. 10:10:53

Üdvözlök mindenkit!
Megvettem a könyvet, és ha kiolvastam, akkor kezdem az edzést.
Az lenne a kérdésem, hogy miért nem találni egy képet sem Wade-ről a neten?

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.03.26. 13:52:54

Üdv!

Nem tudom, én is gondolkodtam már rajta. Bár szíve joga, ha nem kíván nyilvánosság elé lépni.

Sok sikert az edzéshez!

Súlyos 2011.05.15. 19:58:20

Hol lehet megvenni a könyvet?
Google a barátom, és Wikit is baszogattam, de mindketten kiröhögtek :)

Csak az angolt találtam (azt torrent változatban is millió helyen) de angolul csak annyit tudok, hogy fákkmíbéjbi, meg ájlávjúú.

Súlyos 2011.05.15. 22:27:49

Hopsz, már megvan :)

Livcsy (törölt) 2011.07.18. 16:44:42

@pakesz: Van egy interju vele a YouTube n.

pakesz 2011.07.18. 17:15:34

@Livcsy: Hát....ha arra az interjúra gondolsz ami erre a névre először bejön, akkor el kell, hogy keserítselek.
Az egy fociedző!:-(

Livcsy (törölt) 2011.07.18. 18:00:02

Akkor megnyugodtam, mert nem tunt se izmosnak se olyannak akinek brutal testi ereje van. :)
En is szivesen latnek rola egy fotot.....

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.07.19. 01:03:29

Sokan úgy tartják, hogy egy kitalált személy, egyfajta marketingfogás. Akár igaz, akár nem, az edzésmódszer baromi jó, és ez a lényeg :)

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.07.19. 08:54:18

@Azogh: Hát, leellenőrizni elég nehéz lenne. Mint ahogy azt is, tényleg volt-e börtönben. Pár jel utal arra, hogy tényleg lehetett (pl. a könyvből az étkezési tanácsok teljes hiánya), ugyanakkor tényleg valószínűbb, hogy ez csak legenda

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.07.19. 14:46:49

A kiadó egyik képviselője azt írta, hogy Wade egy többszáz oldalas jegyzetéből szemezgettek, és volt egy szerkesztő, aki érthető formába rendezte a dolgokat. (Ez amúgy kiadói körökben bevett gyakorlat) A Wade amúgy is csak álnév, vagyis azt mondták, hogy ez fickó régi családneve. Az sem elképzelhetetlen, hogy a kiadó megvette a jogokat a szerzőtől, de nem kockáztatták be, hogy egy volt drogdílert promotáljanak, ezért a szerződés értelmében Wade Hawain kussol. De persze az is lehet, hogy a Dragondoor kiadó egyszerűen csak kiadott álnéven egy könyvet, meglovagolva a funkcionális edzéstrendet. Végülis nem mindegy? Mikulás sincs, mégis minden évben tömködjük csokival a gyerekek csizmáját :)

Sobri Jóska (régebben pap) (törölt) 2011.07.19. 16:57:22

Szerintem Wade nem fegyenc volt, hanem börtönorvos vagy börtönpszichológus, aki ráérő idejében lejegyezte többtucat elítélt edzésmódszerét.

Szerintem nincs és soha nem is volt olyan elítélt, aki a könyvben bemutatott rendszert alkalmazta volna. A rendszer különféle elemeit igen, de az egészet nem.

Persze ez is csak egy teória. Annyit is ér :)
süti beállítások módosítása