HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Az első 6 hónap (2011. január-július)

2011.07.21. 21:00 Isildur

Ez most egy kicsit rendhagyó bejegyzés lesz, mert eddig csak az edzéseimről, valamint a blog kezdeti bemutatkozásról és edzéstervezésről tettem ki információt. Itt viszont egy rövidebb összefoglalót szeretnék írni az elmúlt fél évről.

Amint ahogy az a jobb oldalon olvasható, az egész Fegyencedzést 2011. január 18-án, egy keddi napon kezdtem el. Magát a könyvet megjelenése napján, január 15-én, pénteken vettem meg. Még aznap elolvastam - a képek, a 6 gyakorlat és a 10 lépés ismerős volt, mert angolul már láttam - és főleg a háttérinformációkra voltam kíváncsi, mindenre, ami az angolban a szövegrész volt.

Hogy ez a blog hogy született meg, arra egyszerű a válasz. Az edzésnapló ötletét maga Wade az, aki ajánlja a könyv vége fele, ezt mindenképpen alkalmazni akartam. Utána döntöttem úgy, hogy - bár ehhez nem papír és ceruza szükséges - miért ne osszam ezt meg az interneten? Hiszen biztos lesz még valaki rajtam kívül, aki megveszi ezt a könyvet (vagy letölti az nCore-ról), és elkezd ez alapján gyakorolni. Ha jól csinálok valamit, és gyorsabban fejlődök tőle, akkor talán tud belőle tanulni, ha meg rosszul, akkor pedig pláne tud belőle tanulni. Összességében így 6 hónap elteltével azt gondolom, ha nincs a blog, és csak magamnak jegyzeteltem volna, lehet hogy már a harmadik-negyedik hét környékén abbahagytam volna az egészet.

Asszem a hetedik hét elég gyatrán sikerült, a HVG egyik elektronikus cikke pedig akkor közölt egy cikket a CC-ről. Nem tagadom, a 26 hét alatt nekem is előjött párszor az az érzés, hogy ehhez most semmi kedvem, meg inkább nem csinálnám (főleg amikor néhányszor a WD miatt még éhes is voltam). Olyan is volt, hogy 1-2 gyakorlatot másnap délelőtt csináltam meg. Úgy csináltam, hogy hétfőnként nagyjából megterveztem az aktuális hetet, odaírtam a tervezett sorozat- és ismétlésszámokat, és amikor végeztem velük, kihúztam őket félkövérrel. Néha elég volt csak a vékony számokra ránézni, és már az adott egy löketet, hogy megcsináljam őket.

Testalkatváltozás: az első 2 hónapot még nyugodtan lehet "bemelegítő" résznek nevezni, valamint mivel én is viszonylag vékony testalkatú vagyok (190 centihez társult 78 kg januárban), ezért kevésbé tudok erről beszélni. Most ha jól tudom, 1-2 kilóval nehezebb vagyok, amiben még benne van 1-2 kiló zsírvesztés is. Rám nem igazak a mondák, hogy így elkezdtem edzeni, aztán rekordidő alatt rám jött rekord mennyiségű izom. Nem is ezért kezdtem el ezt az egészet. Elsősorban az erőnövelés miatt kezdtem el, aminek az izomméret-növekedés a kellemes mellékhatása és következménye. Az első 4 hónapban ráadásul elég rendszertelenül ettem, amihez az ötödik hónapban bevezettem a WD-t, amitől még úgy is éhes voltam, hogy este hatkor és tízkor is ettem. Egyszerűen akármennyire is beettem este, másnap legkésőbb kora délutánra már éreztem, hogy muszáj ennem valamit. A Leangains nekem sokkal jobban bejönne, de hát így, hogy 2 hónapra hazaköltöztem, nem olyan könnyű erre odafigyelni :) [de mindenképpen jobb, mint amikor gyorskajákon éltem]. Erősebbnek is érzem magam, mint fél éve, bár ezt sajnos kevésbé tudom lemérni. Annyi biztos, hogy a gyakorlatok egyre jobban mennek, valamint januárban nem tudtam magam megtartani egy kézzel a húzódzkodórúdon, ma már az is megy - igaz, nem örökké :)

Ha a gyakorlatokat kellene értékelnem, akkor azt mondanám, hogy érdemes volt az első lépésekkel kezdeni, nem pedig belecsapni a lecsóba mondjuk a fekvőtámasz ötödik lépésével. Nem volt kedvenc gyakorlatom, de olyan sem, amit nagyon utáltam volna (bár a guggolás első lépésével kicsit meggyűlt a bajom). A guggolás hatodik lépését szombaton kezdem, na azt már várom.

Végszóként: pár héttel ezelőtt a kommentek között felvetették, hogy a legjobb célokat is tűzni az edzésekhez, ezek láthatók kezdetleges formában alant. A dátumok mindig a haladó szint elérését, a következő szintre lépés lehetőségét jelzik. Természetesen ez nem szentírás, ezek csak hozzávetőleges dátumok. Ha a teljes fekvőtámasz a végére ért (kb. november közepe), elkezdem a kézenállásban végzett fekvőtámaszt.

Célok:

Fekvőtámasz:
1.4  Fél fekvőtámasz: 08.31
1.5  Teljes fekvőtámasz: 11.15

Guggolás:
2.6  Guggolás zárt lábbal: 09.30
2.7  Felemás guggolás: 12.31

Húzódzkodás:
3.4  Fél húzódzkodás: 08.31
3.5  Teljes húzódzkodás: 11.30

Lábemelés:
4.7  Hajlított lábemelés függeszkedésben: 09.30
4.8  Béka lábemelés függeszkedésben: 12.15

Híd:
5.2  Egyenes híd: 07.31
5.3  Híd szögben: 09.20
5.4  Híd fejtámasszal: 11.30

11 komment

Címkék: visszatekintő

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr92832398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.07.22. 22:31:27

Rám nagy hatással van a blogod! Te voltál az első aki belekezdtél ebbe a dologba, és mára egész kis közösség nőtte ki magát (Azogh, Fegyenccom, stb.) a CC gyakorlók között. Csak így tovább! :))

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.07.23. 00:10:46

Én munkahelyen olvastam a HVG hírlevelet, amiben benne volt a blogod címe, ennek hatására vettem meg a könyvet, kezdtem el az edzést és a blogolást is.
Szóval motiváljon az is, hogy elég nagy hatással voltál és vagy a hazai fegyencedzőkre, közvetlenül vagy közvetetten :)

beníto 2011.07.24. 19:46:36

Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz. Nagyon jó hogy neki fogtál a blog írásához csak gratulálni tudok neked és a többi kitartó sport társnak is.

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.07.24. 21:38:28

Amikor elkezdtem a cc-t, még nem tudtam a blogodról, de nagyon örültem, amikor rátaláltam. Megerősített abban, hogy jó úton járok, és erőt adott, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki ezt az utat járja. Szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy köszönjük.:)

andrr 2011.07.24. 21:43:52

a fegyencedzéssel lehet ilyen alakot elérni:

kepfeltoltes.hu/110724/kep211906_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a táplálkozási tanácsokat szívesen fogadom, mert anyagiak miatt az a gyengém.
a célom:
-testzsír csökkentése, mert pattanásos vagyok
-nővelni az állóképességem, mert bajban vagyok
szex közbe(nem kell nevetni) annál a pozíciónál, amikor fekvőtámasz pózt veszek fel és a lány alattam van.. nem tudom mi a neve. a lényeg, hogy nem kapok levegőt közbe és amikor mondom a csajnak, hogy pihennem kell.
ezt most nem viccből vagy bunkóságból írom.
tényleg zavar. a másik, hogy munkahelyen csomagolni kellett egy ládát papírral. és a papírt tartottam pár másodpercig!! a fejem felett. de a vállam annyira éget a pár grammos csomagoló papírtól, hogy nem hittem el, hogy fos gyenge vagyok. a vállam a leggyengébb. köszönöm.

andrr 2011.07.24. 21:46:27

lehet kicsit diszlexiás vagyok, mert kimaradt egy-két rész:

"és amikor mondom a csajnak, hogy pihennem kell,
akkor kinevet..."

csomagoló papírtól, hogy nem hittem el, hogy ILYEN fos gyenge vagyok.

andrr 2011.07.24. 21:47:58

"ja és a a fegyencedzéssel lehet ilyen alakot elérni:"

az egy kérdés igazából. köszi és bocs.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.07.25. 12:10:00

@andrr: LOL
Röviden:
1.Általánosságban a CC-vel el lehet érni ilyen alakot, Neked nem biztos, hogy sikerül!
2. Misszionárius póznak hívják
3. Ha kondicionális problémáid vannak, nem a CC a te módszered.

Bővebben pedig itt:
calisthenics.blog.hu/2011/06/29/20_alapismeretek_kezdok_szamara

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.07.25. 12:12:43

@andrr:
2/b: Ha a lány is hasal alattad, akkor "gyors ütközés"-nek hívják :D

Ardin 2011.08.03. 23:24:52

Gratula a kitartáshoz!

Jómagam az edzésprogram elkezdése után találtam a blogra, és kb. havonta nézek el ide.

Saját tapasztalat: pár nap után azokra a szintekre ugrottam, ami még ment (5.-6. szint), és 3 hónap alatt sikerült 1-2 szintet javulnom változó rendszerességű edzés mellett (heti 1-3 alkalom).
Persze sok mindentől függ, de nem kell mindig készpénznek venni, amit Wade ír :)

Kitartás a továbbiakban is!
süti beállítások módosítása