HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

2014/03 - 19-22. hét (2014. május 05 - június 01.)

2014.06.09. 12:00 Isildur

Májusban már gyakrabban volt jó idő odakint, mint márciusban, vagy áprilisban, és nagyjából én is így éreztem magam ebben a hónapban. Ha mindegyik 28 napos szakasz csak kevéssel lesz jobb, mint az előző, akkor már elégedett leszek, mint ahogy történt az most is. A három legnagyobb akadály közül ráadásul kettőt már sikerült leküzdeni, egyrészt az erősítő edzéseket és a futást most már együtt, egymás után végzem, valamint pár hónapnyi tapasztalatszerzés után nagyjából tudom, milyen irányt kellene vennem, hogy hová szeretnék eljutni, és azt is, hogy milyen módszerekkel szeretném ezt megvalósítani.

Erősítő edzés: Ugyanannyi, nyolc volt belőle, mint legutóbb, annyi különbséggel, hogy kettes bontásban végeztem őket, azaz két edzés kellett ahhoz, hogy egy „teljes kör” kijöjjön, így ebben a hónapban a hat alapgyakorlatból összesen négy kör volt. Kiegészítő edzéseket viszont elég ritkán hagytam a végére, nem nagyon maradt már bennem szufla (és kedv) a főbb gyakorlatok után. Alapvetően elmondható, hogy a fontosabbaknál sikerült fejlődni, még ha netalántán ugyanazokkal a sorozat- és ismétlésszámokkal dolgoztam volna, akkor pedig főleg a technikára mentem rá, azaz hogy minél szabályosabb legyen az adott gyakorlat. Nem történtek túl nagy áttörések, legalábbis az edzésnaplóban nem lesznek ilyenek, ez inkább egy kísérletezős hónap volt, hogy megtudjam, hogy számomra mi a legmegfelelőbb edzésmódszer. De lényeges különbség az, hogy mostanában sokkal jobban élvezem az edzéseket, nem tudom, talán azért, mert a hónap második felétől valamivel kisebb elvárásokat állítottam magam elé.

Futás: a futás az a „részegység”, amiben talán a legjobban fejlődtem ez alatt a 28 nap alatt. Összesen 9 alkalommal mentem ki sprintelni, melyek közül az utolsó az egy bemelegítő futással egybekötött felmérő volt. A futóedzéseket döntő többségében a hagyományos edzések után végeztem el, így legalább némi időt takarítottam meg. Maga a futás hármas bontásban történik, egyszer futok egy hosszabb távot (300-400 m) papíron 80%-os intenzitással, egyszer egy közepesen rövidet (80-90 m), szintén 80-on, egyszer pedig egy rövidet (30-40 m), 90%-on. Ezek közül az első az, ami a legjobban megterhel, időnként a 4 sorozat is sok belőle, a másik kettőt viszont elég jól bírom. Éppen ezért gondolkodom egy olyasmin, hogy az utóbbi két futásfajtánál valamiféle nehezítést, előbbinél pedig talán valami könnyítést kellene beiktatni, de ez majd a június kérdése. Most, hogy jobb idő is van már, a futóedzéseket is nagyon élvezem, tök jó érzés a szabadban futkorászni, akkor is, ha kora este megyek ki, de akkor is, ha már majdnem éjszaka van.

Krav Maga: a négy hét összesen nyolc edzéséből heten ott voltam, és a nyolcadikon is csak azért nem, mert késő estig tartott aznap a meló. Pedig elmentem volna. A KM most talán az az edzésfajta, amit a legjobban élvezek. Még az is belefért, hogy a második hét szerdáján olyat ütköztem térddel, hogy percekig csak sántikálva tudtam közlekedni, és emiatt a következő 1-2 nap használhatatlan voltam. Baromi hasznos dolog, és én is kezdem úgy érezni, hogy egyre több támadásra tudnék reagálni, és visszatámadni belőle.

Kaja: naponta általában két alkalommal eszem, dél körül, és estefele, melyek közül az esti időnként U1-es. Ebbe a módszerbe fogtam bele május elején, és ezzel próbálom elérni azt, hogy még véletlenül se szedjek fel semmi felesleget. Előfordul azért, hogy este is „hagyományos” kaját eszek, de időnként beiktatok egy teljesen U1-es étkezést is. Szerintem ezt hosszabb távon is képes leszek tartani, mert ezt szerettem volna elérni, egy olyan módszert, amit nem váltogatok rövid időn belül valami mással, hanem hónapokig, akár évekig is működik. Azt hiszem, a hosszabb táv így menni fog. Alapvetően amúgy elég húsos típus vagyok, főleg azt eszem, de cukros üdítőből és édességből már sokkal kevesebbet fogyasztok, mint korábban, még akkor is, amikor nem ítélem magam diétára.

Előnyök és hátrányok: az életem elég túlterhelt volt májusban, ezer dolgot csináltam az edzéseken kívül is, és még száz dologra kellett odafigyelni. Az emberek többsége naponta 8-10 órát dolgozik ugyanazon a helyen, azaz hasonló munkát végeznek egész nap, viszont azt nagyon nagy mennyiségben. Én az a fajta vagyok, aki több fajta dolgot csinál, ezekből viszont kevesebbet, ezzel együtt pedig valamivel nehezebb odafigyelni arra, hogy minden jól süljön el. Gyakran van olyan, amikor háromféle munkát is végzek, mellette járok még egy levelezős egyetemre is, ráadásul mindegyiknél több apró dolgot kell elvégezni (viszont azok bármilyen aprók is, meg kell csinálni), és ehhez jön még hozzá a háromféle edzés. Nem mondom, hogy ez, amit én csinálok, az jobb, vagy rosszabb, egyszerűen így élek jelenleg, és éppen ezért örülök neki, hogy hálistennek sikerült azért ennyit is rászánni az edzésekre. A futás és a Krav Maga elég jól megy mostanában, és így, május végére nagyjából sikerült kitapasztalni az erősítő edzések terén is, hogy mi az, ami leginkább testhezálló lenne.
Hátrányok: a harmadik-negyedik hét környékén sikerült egy bő hetet kihagynom, amit nagyon sajnálok, hiszen egy teljes kör még lazán beleférhetett volna. Azt is sajnálom, hogy a legutolsó KM-edzésre nem tudtam elmenni a munka miatt, de ez van.

Az edzésekről: sokféle edzést végeztem az elmúlt pár hónapban. Voltak közöttük olyanok, melyeken nagyon kevés, 2-3 sorozatot csináltam meg, de egyre növekvő, a végén pedig maximális intenzitással, és voltak olyanok is, melyeken egy kicsit visszább vettem, és egy kicsit a technikára, a szabályosságra mentem rá. Felmerül a kérdés, hogy melyik edzés az intenzívebb, az, amelyik rövidebb ideig tart, de magasabb szintű gyakorlatokat végez benne az ember, vagy pedig az, amelyik hosszabb ideig, de alacsonyabb szintűeket. Ahhoz, hogy ezt el lehessen dönteni, meg kell nézni egy másik tényezőt: a sorozatok közti szüneteket. Ha rövidebb pihenőt tartunk, akkor természetesen intenzívebb lesz, de alapvetően elmondható az, hogy mindkettő elég kemény, és utóbbi valamivel fárasztóbb, és az edzés végétől számítva viszonylag nagyobb szünetet érdemes tartani, akár két napot is a következő edzésig, mert esetlegesen kialakulhat izomláz is.

Júniusban: a legutóbbi három hónapban többé-kevésbé sikerült kiismerni azt, hogy melyek azok az edzésmódszerek, melyek nekem jobban bejönnek, amitől hatékonyabban tudok fejlődni. Ezek alapján júniustól nagyjából így fognak kinézni az edzések: magas sorozatszámok (sokszor legalább 5, néhol 9), valamint a „hagyj erőt a bankban” elv alapján viszonylag ritkábban tervezek magasabb szintű gyakorlatokat végezni, melyekből nagy nehezen kipréselek magamból egyetlen ismétlést. Voltak olyan napok, amikor ez bevált (mint pl. április végén), de hosszú távon ez sajnos nem kifizetődő. A másik dolog pedig, ami miatt szeretném így csinálni, az a szabályosság. Tudom, ez egy kicsit unalmasan hangozhat, miért csinálna ez a gyerek 70-80 centis magasságon fekvőtámaszokat, amikor a múltkor már 30-on is kinyomta – a technika miatt. A 30 centin még eléggé oldalra fordulok, viszont 80 centi magasan már szinte egyáltalán nem. Hasonlóan tervezem, mint májusban, azaz edzések után a futások, és a kettő együtt meglenne egy olyan bő óra alatt minden nap. A másik újdonság még, amit kitaláltam júniusra, az a fontossági sorrend. Erről bővebben majd úgyis csak legközelebb írok, most annyit, hogy jobban rá fogok állni a fekvőtámaszra, vagy a húzódzkodásra, mint mondjuk a nyakedzésre, vagy pár más gyakorlatra (a nyakizmok pl. pont fejlődnek a KM-edzéseken is, ezért vissza lehet belőlük venni), és többet is szeretnék végezni belőlük, de nem csak úgy szedett-vedett módon, hanem strukturáltan. Július elején ezt is részletesebben leírom. Gondolkodtam azon is, hogy mostantól a lehető legjobban kellene beosztani az edzésidőt, értem ez alatt azt, hogy mindig ugyanazokon a meghatározott napokon, minden egyes héten lenne érdemes elvégezni az edzéseket. Meglátjuk, ez mennyire fog sikerülni, mert az időmenedzsment sosem volt az erős oldalam, és ha igen, akkor hasznos lesz-e.

Írtam a múltkor, hogy lesznek fotók is: lesznek, de sokkal egyszerűbbnek láttam, ha csinálok egy külön posztot neki. Így is van most jó pár gyakorlat, amit jelenleg végzek, a tizenkettőből átlagosan kb. 2-2, nem nagyon fért volna már bele ebbe. Ez, mármint a jelenlegi gyakorlatokat bemutató írás a jövő héten jön, utána lesz egy rövidebb áttekintő az utóbbi három és fél évről, mostani szemszögből, és főleg a korábbi gyakorlatokra ráfókuszálva, aztán pedig a következő szakasz. Utána pedig tervezek egy olyan posztot, melyben leírom az edzésekkel kapcsolatos céljaimat a következő évekre nézve, és szintén gyakorlatokra lebontva.

Edzések '14. 19-22. hét

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr146286675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

calist 2014.07.17. 06:09:23

Olyan jó látni hogy töretlenül írod a blogot már 3.5 éve. Az elejétől követlek kisebb nagyon kihagyásokkal. De mikor visszatérek látom hogy a bejegyzések folyamatosak és élvezhetően vannak írva. Köszönöm hogy nyilvánosan vezeted az edzésnaplód. Motiválólag hat.:) Kitartó edzést kívánok továbbra is!
süti beállítások módosítása