HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Negyvenötödik hét (2011. nov. 21-27)

2011.11.28. 00:05 Isildur

Jó hét volt a mostani is. Az egyik fő célom most a swingek napi átlagának (204 db) körülbelüli betartása volt, és ez sikerült is. Volt persze olyan nap - a péntek - amikor semmi kedvem nem volt swingelni, de két sorozatot azért megcsináltam. Bizonyos okok miatt az edzés szombati és vasárnapi részét pénteken és szombaton csináltam meg, vasárnapra már csak a kettlebell maradt, viszont a CC-t tekintve lesz 2 pihenőnapom (a vasárnap és a hétfő). A másik változás a múlt héttel ellentétben az, hogy az alacsony ismétlésszámú gyakorlatoknál, a fekvőtámasznál és a húzódzkodásnál bevezettem, hogy sokkal több sorozatot csinálok kevesebb ismétléssel. A terv eddig bejött, eddig sokkal jobb az edzés. A terveim között szerepel még - a lábemelésre nézve - hogy úgy is megpróbálom a nyújtott pozíciót megtartani, hogy sokszor, rövid ideig (pl. tízszer, fejenként három másodpercig) - elvégre valami hasonlóra lesz majd szükség a nyolcadik szinten.

Kedd:

C (Közepesen nehéz)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve:
2x10-8
1.5  teljes fekvőtámasz: 6x5-3-2
(4)
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x10-8
4.7-8  nyújtott lábemelés megtartás: 2x7-5 mp
+ kettlebell swing: 8x35 
[280]

Elkezdtem az új fekvőtámasz sorozatot, és azzal a két dologgal kellett szembesülnöm, hogy a. jobban megy, mint gondoltam, b. a teljes húzódzkodáshoz hasonlóan letisztultabb a feladat, mint az előző. A fél fekvőtámaszhoz hasonlóan ezt is a nehezítő szerkezeten csináltam meg, a felkarom és az alkarom totál hegyesszög volt. A szintén ötödik szintű húzódzkodásnál említettem, hogy valószínűleg az elején nagyobb sorozat- és alacsonyabb ismétlésszámokkal fogok dolgozni, ez a fekvőtámaszra is érvényes. Itt alapból több ismétlést is meg tudtam csinálni, és már az elején annyira belelkesültem, hogy abba se hagytam 6 sorozatig (az első két sorozat 6-5, az utolsó 4 pedig kettes ismétlésekkel ment). Pokolian jól esett. Remélem, ha így csinálom, akkor talán a fejlődés is gyorsabb lesz, és nem kell jövő májusig várni a zárt karos fekvőkig.

Szerda:

B (Közepesen könnyű)
   2.5  teljes guggolás: 2x10-8
2.6-7  bolgár guggolás: 2x13-11
   3.2  függőleges húzás: 2x10-8

3.5  teljes húzódzkodás: 8x 2
(3)-1(5)
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.4  híd fejtámasszal: 2x13-11
+ kettlebell swing: 4x 35
(2)-40(2)  [150]

Húzódzkodásnál a '8x 2(3)-1(5)' matematikai képlet definíciója a következő: 8 sorozatot csináltam, három darabot kettes-, ötöt pedig egyes ismétlésekkel (a swingeknél szintúgy). Eddig ezt sokkal hasznosabbnak érzem annál, mintha mondjuk 2 sorozatot csinálnék.

A swingeknél kivégeztem a 35-ös ismétlésszámot, sikerült elérni a 3.600 ismétlést, tehát most majd következik 70 db negyvenes sorozat swing, egészen 6.200 lengetésig. 2 sorozat erejéig belekóstoltam az 'újba' is, nem rossz. Bolgár guggolásból már csak 1 nap van hátra.

Csütörtök:

+ kettlebell swing: 8x40  [320]

Csütörtökön csak kettlebelleztem, abból viszont viszonylag sokat. Ha így haladok, hamar összejön a 10.000 :)

Péntek:

A (Könnyű)
   1.2  fekvőtámasz előredőlve:
2x10-8
1.5  teljes fekvőtámasz: 5x5-3-2
(3)
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 2x10-8
4.7-8  nyújtott lábemelés megtartás: 2x6-5 mp
+ kettlebell swing: 2x40 
[80]

Hivatalosan ugye könnyű nap volt, és most tényleg. Még a fekvőtámasznál sem éreztem sok erőfeszítést, pedig - eskü - tök szabályosan csináltam, ráadásul a fekvőpaddal, ami miatt kicsit még deficites is a gyakorlat. Másnap semmi izomláz.

A lábtartást próbálom a lehető legstabilabban, legszabályosabban csinálni. Ha úgy indítom, hogy felhúzom a térdemet, majd hasból kitolom a lábamat sokkal nehezebb, mintha a hetedik szintű gyakorlatból indítanék, így tehát az utóbbi módszert választottam.

Szombat:

D (Nehéz)
   2.5  teljes guggolás: 2x10-8
2.6-7  bolgár guggolás: 2x15
   3.2  vízszintes húzás: 2x10-8
3.5  teljes húzódzkodás: 8x 3
(1)-2(4)-1(3)
   5.2  egyenes híd: 2x10-8
5.4  híd fejtámasszal: 2x16-15
+ kettlebell swing: 5x40 
[200]

Itt a húzódzkodás most kemény volt. 1 sorozat 3 ismétléssel, majd 4 sorozat 2-vel, utána pedig 3 sorozat 1-gyel. Technikailag próbáltam minél jobban csinálni, érzésem szerint ez sikerült. Remélem, így, ezen a módon kicsit jobban fogok tudni fejlődni húzódzkodás és fekvőtámasz terén.

Vasárnap:

+ kettlebell swing: 5x40  [200]

Vasárnapra már csak a kettlebell maradt, és egy kétszázas lengetés.


Elégedett vagyok ezzel a héttel is. Az étkezés ugyanúgy maradt, mérlegelés nem volt, majd a jövő hét végén. A norbis formulát még kb. 3 hétig biztosan követni fogom, utána még nem tudom, valószínűleg kicsit átvariálom, de a váz igen biztosan megmarad.

5 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr133416562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magasul 2011.11.30. 17:08:10

Szia!

Az a kérdésem, hogy a könyvben hogy jön ki a matek, mivel Wade azt írja, hogy aki okosan csinálja az egy hónap alatt az 1. szintű fekvőről 2. szintre jut (elvégezve a kezdő, középhaladó és haladó szintet).
Ez hogy lehetséges, mikor alkalmanként egy-egy ismétlést ad hozzá?
Akárhogy számolom nem jön ki.

Továbbá ami a friss húsnál van leírva, hogy 2-3 edző sorozat ez mondjuk 1. szintű fekvőtámasznál (ha mondjuk 2*14-nél tartok) azt jelenti, hogy csinálok 2*14-et vagy azt, hogy a nap folyamán 2-3-szor csinálok 2*14-et (és alkalmanként egyel növelem, tehát egy nap alatt mondjuk lesz 2*14, 2*15, 2*16)

Kérlek segíts, mert el vagyok veszve, hogy hogyan kell növelni az ismétléseket és sorozatokat!

Köszi!

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.11.30. 19:04:18

@Magasul: Jó kérdés, én is gondolkodtam már ezen! Ami biztos, hogy 2-3 edző sorozat alatt azt érti, hogy 1 nap maximum mondjuk 2x15-öt csinálsz, nem 2x14, 2x15 és 2x16-t.

lulu77 2011.11.30. 19:43:24

Hát szerintem úgy, ahogy én haladtam. Az elején kb 5-öket emeltem vagy akár többet(húzódzkodás első lépése pl), mert egyáltalán nem éreztem soknak ezt az emelést. Így én is elég gyorsan haladtam. Február óta tolom, és fekvőből pl a 8. lépést csinálnám, ha jól menne az egyensúlyozás, de mivel nem megy jól, ezért inkább az első lépéstől újrakezdem 1 kézzel - így legalább tovább is tart majd.. :D (terpesszel már tudok amúgy 1kezes fekvőzni) Mindig annyit emeltem, amennyit még bírtam. Húzódzkodásnál az első lépéseknél 3-at emeltem asszem, de már csak 1-eket tudok(6. szint) kézenállás fekvőnél is, de ott végig 1 ismétléssel emeltem(5. szint), guggolásnál amíg tudtam 5-10 között, most már szintén csak 1-2-t(7-8. szint egyszerre), lábemelésnél is 5-öket ugrottam edzésenként, mostmár csak 1-2-t(8. szint), hídnál is eleinte tudtam gyorsan haladni, most már nagyon lassan csinálom, 1-2 hetente 1-et szoktam(8. lépés) Nekem így volt végig kényelmes, ha kevesebbet emeltem volna, akkor nem lett volna meg a kihívás minden edzésben, így viszont mindig tudom feszegetni a határaimat.. (azt hozzátenném, hogy évek óta fekvőzök meg tolódzkodok, szóval nem teljesen "kezdő kondiban" voltam a kezdésnél is már)

Ez természetesen függ a genetikai adottságoktól is, én nagyon hamar regenerálódok, szóval sosem okozott gondot z az ütemű haladás..

És naponta tényleg csak 1-szer kell edzeni.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.12.01. 19:53:28

@lulu77: "évek óta fekvőzök meg tolódzkodok, szóval nem teljesen "kezdő kondiban" voltam a kezdésnél is már" -- na azért, elég súlyosan aláznál, ha mindezt fejletlenül kezdted volna el :):)
A lábterpeszes egykezes fekvőnél nem is remegsz?

lulu77 2011.12.01. 20:57:17

Hát lehetne tisztább a gyakrolat, kicsit döcögős, de nem fordulok el felsőtestből, ami tényleg nagy dolog! :D (még a youtube videók 3/4-én is rádőlnek felsőtesttel, én direkt nem, lehet hogy ezért megy csak 2 db? :D:D ) Nem remegésnek mondanám, hanem akkora erőkifejtésnek, ami megmozgatja az egész testem.. :D Mert nem azért remegek, mert nem bírom leengedni magam, hanem mert megfeszítem az egész testem közben. Nem tudom hogy ez így érthető-e.. :$ De még nagyon gyengén megy az is - terpesz, meg 2 db max kb -, szóval még nem büszkélkedek vele, majd ha megy teljesen szabályosan akkor (se :D ).

De amúgy így utólag belegondolva szánalmas volt amit régebben edzettem, minden nap gyorsan pumpálva és szabálytalanul.. 1 éven keresztül kb stagnáltam, mert nem volt pihenőnapom.. Szóval így visszanézve szánalmas kis edzések voltak, de alapozásnak elment... :D

Amúgy húzódzkodásból fejlődtem a legtöbbet szerintem. Januárba tesi felmérésen pont megtudtam 12 fél húzódzkodást csinálni remegve és billegve - ergo szarul -, most meg szabályosan tudok teljesből többet csinálni már.. Szóval jó érzés hogy ennyit erősödtem fegyenccel, nem állok le a mesterlépésekig!!! (és utána se! :D )
süti beállítások módosítása