HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Harmadik hét (2011. jan. 31-06)

2011.02.07. 00:05 Isildur

A szerdai guggolás szériáját kénytelen voltam csütörtök délelőtt megcsinálni, de amúgy minden rendben volt, mind a négy gyakorlat első lépését sikeresen befejeztem a héten.

Kedd:

1.1  fekvőtámasz falnál: 3x50-48-45
4.1  térdfelhúzás: 3x40-38-35

Szerda:

3.1  függőleges húzás: 3x40

Csütörtök:

2.1  guggolás gyertyaállásban: 3x50-48-45

Szombat:

1.1  fekvőtámasz falnál: 3x50
4.1  térdfelhúzás: 3x40

Vasárnap:

2.1  guggolás gyertyaállásban: 3x50
3.2  vízszintes húzás: 2x10

Szerdán befejeztem a húzódzkodás első lépését, hétvégén pedig a másik hármat is, valamint elkezdtem a húzódzkodás második lépését, a vízszintes húzást.

A vízszintes húzáshoz találtam egy egészen király, kb a derekamig érő asztalt a koli konyhájában, ami ráadásul jó stabil is. Ennél a gyakorlatnál a földről az asztal felé kell húzni magad úgy, hogy a lábad ki van nyújtva, és a sarkaid a földön vannak. Nem vagy teljesen párhuzamos a talajjal, a felsőtested valamivel fentebb van. Sajnos a lábamat nem tudom egészen kinyújtani, de a felsőtestem és a karom pozíciója jónak tűnik a könyvben leírthoz képest, és az ellenállás is kellően nőtt az előző gyakorlathoz képest. Ugyanúgy 2x10-et csináltam meg belőle, mint a legelején a függőleges húzásból.

Van egy amolyan pultszerű asztal is a konyhában, kicsit magasabb, mint az előbbi, kitaláltam, hogy azon fogom majd csinálni a harmadik húzódzkodó gyakorlatot, a bicska húzódzkodást. Ez a gyakorlat annyiban különbözik az előzőtől, hogy a karjaid teljesen függőlegesek, a tested pedig párhuzamos a talajjal. Negyedik gyakorlattól pedig fogom, és keresek egy közeli játszóteret, ahol van hagyományos húzódzkodásra alkalmas rúd, mert a kollégium ilyen téren elég szegényes :). Húzódzkodórúdra később a lábemelés miatt is szükség lesz: a hatodik lépéstől függeszkedésből történő gyakorlatok vannak. Mire ezekig eljutok, addigra már az idő is valószínűleg barátibb lesz (igaz, a mostani hét második felére sem panaszkodhattunk).

Összességében azt kell hogy mondjam, bemelegítő gyakorlatoknak nagyon jók voltak az első lépések. Előkészítik a testet a fokozatos terhelésre, és egyáltalán az egész Fegyencedzés programra. Nagyon várom már a másik három gyakorlat második lépéseit is, azokat különösebb tárgyi segítség nélkül is tudom csinálni itt a koliban.

14 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr702630845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OnOffOn 2011.02.07. 09:03:04

Szia!

Csak így tovább. Szerintetek mi az optimális fejlődési sebesség, feltéve hogy az alany egészséges? Úgy értelmeztem, hogy a könyv ajánlása szerint 4 gyakorlatból 10-12 hónap alatt illik eljutni a 10. szintig, a maradék kettőt pedig később kezdve ugyan, de szintén 10-12 hónap alatt el lehet érni. Összesen a mesterhatos elérhető 1,5 év alatt?

OnOffOn

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.02.07. 11:36:54

@OnOffOn: Hali!

Szerintem a könnyebb gyakorlatoknál (fekvőtámasz, guggolás, lábemelés) 1 év alatt el lehet jutni az utolsó szintre, a nehezebb gyakorlatokhoz (húzódzkodás, híd, fekvő kézállásból) több idő kell, én úgy minimum 2 évvel számolok.

daG 2011.02.07. 15:28:49

Helo!

Igen a könyvben kb. egy hónapot ír a fekvőtámaszra szintenként, de gondolom ez attól is függ hogy az adott szintet mennyire tudod teljesíteni. És ha nem megy akkor kell gondolom az egy-két ismétléses növelés hetente.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.02.08. 17:58:40

Sziasztok!

32 éves vagyok. Én is elkezdtem a "fegyencedzést". Figyelemmel kísérem a blogot, közben havonta leírom én is ide a kommentek közé az eredményeimet. Én február elején kezdtem, minden szintet minimálisan egy hónapig csinálni fogok. A gyertya guggolás nekem nem ment könnyen (valószínűleg a 10 kg-os "felesleg" miatt, így itt a második lépéssel kezdtem. A 2011-esÉv végére szerintem reálisan az egylábas guggolás és a lábemelés fog menni, a többihez javítanom kell az izom/zsír arányokon. Lábemelésnél is a második lépésnél kezdtem (gerincproblémák miatt)
Jelenleg a következők mennek:
- Fekvőtámasz 1szint 25-25-23 (negatív)
- Lábemelés 2szint 30-30-25 (negatív)
- Híd 1szint 50-50-50
- Guggolás 2szint 40-40-40
- Húzódzkodás 1szint 40-40-40

OnOffOn 2011.02.09. 13:11:18

Szia! Hajrá!

Próbálok keresni a neten olyanokat akik csak a könyv rendszere szerint edzenek, és nálunk jóval előrébb járnak az ügyben. Eddig csak egyvalakit találtam aki az egykezes fekvőtámaszt kézenállásból videón bemutatja, de ő kettlebellezik is:www.youtube.com/watch?v=pXacMUNB90Y
remélem nem kamu.

Egy másik srác pedig egész szép anyagmennyiséget töltött fel a youtubra gyakorlat szintenként:www.youtube.com/user/ConvictConditioning

Linkeljetek ti is pár jó anyagot, ha tudtok.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.02.13. 23:51:01

@Darky78: Üdv a blogon Darky! Sok sikert a programhoz! Várom az eredményeidet!

@OnOffOn: Köszi a linket! Betettem a kedvencek közé. :)

Szilágyi_Ákos 2011.02.28. 10:08:14

@Darky78:

Szia Darky!

A világ minden kincséért sem szeretnék beleszólni a Te edzésedbe, de csak szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy a szerző megemlíti, hogy a híd gyakorlását csak akkor kezdd el, ha a többi gyakorlatból már kb. 5-6. szinten jársz.
Ez az általad említett gerincprobléma miatt sem lenne hátrányos.

De természetesen mindent úgy csinálsz, ahogy érzed, nem akarom rád erőltetni az én véleményemet:)

Egyébként sok sikert az edzéshez!

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.02.28. 17:03:34

@Szilágyi_Ákos: Szia! :)
Nem vagyok teljesen kezdő, közel egy évtizedes harcművészeti múlt van a hátam mögött. Egy pár év kimaradt az edzésekből időhiány miatt, ezért is vetettem bele magam a Fegyencedzés módszerébe. Valóban a szerző azt javasolja, hogy a Híd gyakorlatait csak haladóbb szinten kezdjük el, de az én jelenlegi erőnlétem és testfelépítésem (a hájat leszámítva :P) viszonylag jónak mondható, vagyis nekem nem okoz problémát (értsd: ha majdnem beszarok, meg tudom csinálni) mondjuk 20 szabályos fekvőtámasz, 100 teljes guggolás vagy éppen 2x15 teljes híd, ha már a hídgyakorlatoknál tartunk. Természetesen nekem is zsibbadt a derekam az első 3x50-es hídgyakorlat után, de aztán 2-3 edzés után ezeket a kezdeti nehézségeket teljesen kinőttem.
Összefoglalva szerintem az első két hídgyakorlat mindenkinek hasznos lenne, az innen való továbblépés azonban tényleg csak annak való, aki megfelelő alapokkal rendelkezik.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.02.28. 17:07:21

@Szilágyi_Ákos: Illetve az még lemaradt, hogy nincsenek gerincproblémáim, csak annál az egy bizonyos gyakorlatnál ropogó hangot hallok (és érzek), ezért a biztonság érdekében átváltottam a következő gyakorlatra (ennél már semmilyen problémát nem tapasztaltam).

Szilágyi_Ákos 2011.03.01. 13:38:22

@Darky78:

Vágom:) Félreértettem, bocs.

Más:
Jómagam is 5 évet karatéztam, de soha nem hallottam ilyen jellegű "fontolva haladó" megközelítést, mint a könyvben. Mint valószínűleg mindenhol, nálunk is a fekvőtámaszt tolták már az első pillanattól kezdve mindenkinél. A különbség csak a mennyiségben volt. De arról soha nem esett szó, hogy ácsi gyerekek, először erősítsük meg az ízületeket és az inakat és utána vessük bele magunkat a mélyvízbe. Sajnos ennek én a mai napig érzem a hatását. Ez nagyon tetszik a könyvben, hogy nagyon alaposan felépíti a terhelési szinteket.

RoboBender 2011.03.01. 19:14:37

Karatéztam én is kb 5-6 évet régen, meg még jópár helyen elég hosszú ideig megfordultam és most jöttem rá, hogy az akkori edzésenkénti 200-300 fekvőtámasz nem ér fel 3x20 "Wade féle" szabályos fekvőtámasszal...

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.03.01. 20:13:49

Sajnos a fekvőtámaszokat mi is "lecsaltuk" edzésen, és azok sajnos sokkal közelebb voltak a negyedik lépéshez, a fél fekvőtámaszhoz...

WoodyMuscle 2011.03.24. 10:26:04

Szia!

Ma olvastam a hvg.hu-n a CC-ről és mivel magam is vmi hasonlót csinálok otthon nagyon megörültem a blogodnak. Annyi kérésem lenne, hogy néhány szóban leirhatnád , hogy mit is takarnak a gyakorlatok, mire figyeljünk a végzésésnél mert könyv nélkül nem egyértelmű pl mi az a vízszintes húzás. Nagyon köszönöm. Üdv: Egy lelkes sorstársad.

WoodyMuscle 2011.03.24. 10:41:13

Bocs ! Most látom , hogy le van írva a gyakorlat. Csak így tovább.
süti beállítások módosítása