HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Tizenkettedik hét (2011. ápr. 04-10)

2011.04.11. 00:05 Isildur

Mozgalmas egy hét volt. Elkezdtem a hidat. Igaz, ezt a szerző későbbre ajánlja, ezért csak hetente egyszer, péntekenként. Valamint előkaptam a héten régi jó cimborámat is, az otthoni (mármint a koliban lévő) tölthető kettlebellt, és elhatároztam, hogy ezentúl minden nap, amikor a koliban vagyok, levágok pár swinget az alapjáraton 12 kg-s, és még 8 kiló vasporral felturbózott vasgolyóval az állóképességem növelése érdekében. Most egy kicsit hosszú hétvégét tartok, mert szerdától hétfőig itthon leszek, így aztán csak a hét elején "zavart be" kétnapi 80-80 lendítés. Hosszabb távú terveim szerint, amikor fent vagyok Pesten, négy szériát csinálok meg naponta, és majd az ismétlésszámot fogom növelni. Valamint annyi percem lesz ezek összesített végrehajtására, ahány ismétlésszám 1 szériában van (pl. 4x25 swing-et maximum 25 perc alatt, 4x30-at fél óra alatt). A swingeket nem akkor csinálom, amikor a Fegyencedzés programot, minimum 2-3 óra van közöttük.

Hétfő:

+ kettlebell swing (20 kg): 4x20

Kedd:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x19-18-15
4.4  béka lábemelés fekvésben: 2x16
+ kettlebell swing (20 kg): 4x20

Szerda:

2.4  fél guggolás: 4x14-14-12-10
3.3  bicska húzódzkodás: 4x13-10-10-8

Csütörtök:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 2x20-19
4.4  béka lábemelés fekvésben: 3x18-18-15

Péntek:

5.1  rövid híd (csípőemelés): 3x10

Szombat:

2.4  fél guggolás: 4x18-16-15-15
3.3  bicska húzódzkodás: 3x14-12-11

Vasárnap:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 1x23
4.4  béka lábemelés fekvésben: 2x21-17

Két plusz dolog is feltűnhetett a héttel kapcsolatban: az egyik az, hogy a húzódzkodásnál sokkal kisebb ismétlésszámokkal dolgoztam, mint eddig. Ennek az az oka, hogy elkezdtem szabályosan végrehajtani a gyakorlatot :):) Beszereztem egy húzódzkodórudat, ami bármely olyan 65-100 cm-es két fal közé beszerelhető, ahol nincs vakolatpotyogás-veszély. Érdekes, ezzel a rúddal minden sokkal egyszerűbb. Valamint eddig a talpammal "kapaszkodtam" a padlóba (földön végzem a gyakorlatot), most pedig már a sarkammal. Van egy kis különbség.

A második, ami feltűnhetett, hogy az eddig nem látott négyes szériaszámot csináltam, általában a guggolásnál. Ennek pedig az az oka, hogy a fél guggolásnál alapból nagyon magas a haladó ismétlésszám, a bicska húzódzkodásnál pedig azért rá kell gyúrni rendesen a dologra, és most ismétlésszámot kellene növelnem.

Egy másik dolog: mostantól egy ideig a húzódzkodásokat alsó fogással fogom végrehajtani. Azért, mert pénteken felszereltem a rudat, és meg akartam csinálni egy teljes húzódzkodást felső fogással, s ekkor egy kis fájdalmat éreztem a vállamban, amit még ki kell küszöbölni. Valószínűleg 1-1 rosszul végrehajtott és beégett mozdulat maradt meg karate edzésekről, mert ezt az enyhe fájdalmat már régóta éreztem, és a kettlebell egy kicsit enyhített rajta. Egyébként élvezetes volt a szabályosan végrehajtott húzás, a híd, és a swingek is. Vitathatatlanul megkezdődött a program - legalábbis ami a fekvőtámasz és a húzódzkodás részét érinti - második szakasza, ahol már minden egyes ismétlésszám-növekedésért meg kell küzdenem.

15 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr932805955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.11. 07:54:52

Ugyanez van nálam is, a szabályos végrehajtással egyenes arányban esett vissza az ismétlések száma :)

WoodyMuscle 2011.04.11. 08:06:31

@Isildur : "Kemény vagy csoki" :O) 7-ből 7 az már igen. Na megvettem a rudat amit ajánlottál . Fatya. Az a piros bizbasz mi lehet benne? Nem jöttem rá... Alátétnek vastag. Mind1 .Kipróbáltam, műxik. Ma lesz vele az első edzésem. 1.2-ből már megy a 3X15. Hihetetlen lassan fejlődik magas testsúlynál. Többivel jól haladok.Most - hogy jó az idő- kifejezetten élvezem a gyakorlatokat a szabadban. Én heti 3X edzem CC-t. Egyenlőre úgy néz ki , hogy simán bírom mind az 5 gyakorlatsor egy azon nap. (Kézenállásból fekvőtámaszt kivéve) Szerintem az 5.-6. szintek lesznek vízválasztók amikor majd szét kell szednem őket külön napokra. Ne félj a hídtól. Az 5.2 sem halál. 5.3. viszont már odab*sz .Figyelek, hogy 1 mpet kitartsam a gyakorlatokat. Az ismétlések vissza is estek rendesen.Leírnátok még a fontos dolgokat mire kell figyelni? Megvan a könyv de csak angolul. Előre is köszi. Kitartás elvtársak, kitartás!

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.11. 10:19:57

Sarokpontok a CC-ben:
1. Fokozatosan haladás (nem szabad átszaladni a szinteken)
2. Nem szabad bukásig edzeni
3. Dobj le pár kilót (kevesebb a zsír, könnyebb mozgatni a saját testsúlyod)
4. Pihenj többet (regeneráció)
5. Vezess edzésnaplót (Kövesd a fejlődést)
6. Légy türelmes (No comment!)
;))

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.11. 10:21:20

@WoodyMuscle: Szerintem ha egy napon edzel mindent és megy, akkor lehet, hogy növelni kéne kicsit az intenzitást.

Karma Gedeon 2011.04.11. 11:06:43

@WoodyMuscle: én is napi 5 gyakorlattal kezdtem, de lassan kiégtem tőle, nagyon sok időt elvett és nem volt elég dinamikus a fejlődés. ekkor váltottam napi max 2 gyakorlatra, így tovább regenerálódhattak az izmok és egy-egy gyakorlatból elképesztő fejlődést produkálok.
és igen, minden gyakorlatot LASSAN , úgy hosszabb az izomfeszülés és jobban fáj, de nagyobb a fejlődés!

Szilágyi_Ákos 2011.04.11. 17:01:31

@WoodyMuscle:
Szia!

Szerintem Darky_ még egyet elfelejtett bevenni a listába:
- könyvet elolvasni!!! Ennyi fáradságot célszerű venni:) Nagyon sok fontos részlet van a szövegben, ami a képek alapján nem kitalálható.

beníto 2011.04.13. 09:26:30

Sziasztok!
Ezidáig nem szóltam a témához, szerettem volna tapasztalatot gyűjteni. Magamról annyit, hogy 105-kg. a testsúlyom. Szóval az alacsony rúdon való húzással küzdök én is. Ennek talán az lehet az oka, hogy nem tudok a térdemmel ill. a lábammal billenteni. Heti négy edzést csinálok de csak alkalmanként egy gyakorlatot végzek. Viszont kicsit eltértem a könyvben megadott ritmustól. Lelassítom a mozgásomat annyira amennyire tudom, vagyis esetenként egy mozdulatsor elvégzése 10mp is igénybe vesz. Az alsó pontnál is 2-3mp megtartást csinálok pl: fekvőtámasz. Ezzel én azt értem el, hogy amikor egy gyakorlatnál elértem a haladó szintet, simán teljesíteni tudom a következő szint középhaladóknak elő írt mennyiséget /eddig/ De nem teszem kezdem az első szinttel lassan mint a reumás csiga. Így edzve nekem elég egy gyakorlat sorból három edző sorozatot csinálni ég az izom frankón.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.13. 10:09:10

@beníto: Teljesen más típusú izmokat mozgat meg, ha 10 mp alatt végeztek egy gyakorlatot és az is, ha 1 mp-en belül. Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, csak más. Ha a mozgás lassabb, kikapcsolod a lendületet. Ha kicsit gyorsabb, több erőt tudsz belevinni. Ennek vannak egyéb okai is, mint izom-glikogén kapcsolat, stb., de ez hosszú) :)

beníto 2011.04.13. 17:55:10

Sziasztok
Néhány bejegyzéssel ezelőtt olvastam egyik írásban, hogy problémás a vízszintes húzás rúdon. Valaki javasolta a TRX-et ill.. a gyűrűt. Én is megküzdöttem ezzel a dologgal. Készítettem magamnak egy kiszuperált expander markolatából és egy erős kötélből húzódzkodó eszközt.Néhány hétig használtam majd vissza tértem a rúdhoz. Sokkal jobban ment és lényegesen több ismétlést tudtam megcsinálni

Jobrog 2011.04.13. 20:01:14

Sziasztok!

Én is elkezdtem egy hete az edzést, előtte súlyzós edzéseket csináltam heti 3x,most hiányzik hogy csak kétszer van. De szeretném követni a könyv utasításait és nem sietni.
Húzódzkodó rudam még nincs,csak gyűrű kötélen,de majd úgy szerkesztem meg hogy a falban lesz fix gyűrű amibe lehet rudat is csúsztatni vagy a gyűrűs kötelet rákötni és akkor lehet magasságot variálni pl a vízszintes húzáshoz.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.13. 20:41:05

@Jobrog: A gyűrű is tökéletes amúgy :)

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.13. 23:41:14

@beníto: Nagyon jó hozzá szvsz a rúd! Ha akkor már lett volna, biztos azzal csináltam volna.

beníto 2011.04.15. 09:06:47

@Isildur: A gyűrű rúd kérdésben gondolom mindenki a saját tapasztalatát írja le és ez így van jól. Nem vagyunk egyformák. Az biztos, hogy a gyűrű használatával én jobban fejlődtem /ami ez esetemben egy kiszuperált expander markolat volt/. Egy problémám volt ezzel a szereléssel, hogy nekem csak úgy kényelmes a húzás ha a hüvelyk ujjam is felül van. Na mármost az expander markolatnál ezt nem tudtam meg csinálni, nem fért már oda az ujjam.

WoodyMuscle 2011.04.16. 18:49:54

Hella! A héten elég tróger voltam, csak 2 edzés. Viszont megfogadtam Darky mester tanácsát, miszerint ekkora súllyal komoly kihívás lesz a húzódzkodás, így fogyókúrába kezdtem. A szegedi klinika diétáját ajánlom mindenkinek 4 nap 4 kiló- Bár nagyon kell szeretni főtt tojást.Meg van is miből cca(20 kg felesleg) Sajnos izomból is fogytam ami természetesen a húzódzkodáson jött ki legjobban. Na, kitartást.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.16. 19:42:30

@WoodyMuscle: 4 nap 4 kiló... Hát ez csak víz nagyrészt, szóval úgyis vissza fog jönni. Ha heti 2 kilónál többet fogysz annak 2/3-a izomveszteség lesz. Helyesen kb 1 kg/hét az ideális, mivel nagy a súlyod, belefér a 2kg/hét, de az is csak az első hetekben.
Kötelező olvasmány az IZOMMEGTARTÓ DIÉTÁHOZ:
www.edzesmester.com/m-tartos-fogyas.html
Természetesen támogatom a diétás kezdeményezést :)
süti beállítások módosítása