HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Százhuszonötödik hét (2013. jún. 03-09)

2013.06.10. 03:00 Isildur

Ahogy a múltkor említettem, ismét - mint a régi szép időkben - a jól megszokott heti bontásban fogom írni az életem fegyencedzéses regényének szövevényes szálait, főleg a jobb áttekinthetőség kedvéért, és azért, hogy ne felejtsem el, hogy végül is mit csináltam a héten, és hányszor.

Hétfő:

+ krav-maga edzés: 90 p

Szerda:

   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.7-8  egykezes fekvőtámasz előredőlve asztalról (79 cm): 3x6-4-5
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
   2.9  egylábas guggolás kéztámasszal: 1x2
2.9-10  egylábas guggolás (pozitív szakasz): 2x1
   5.2  egyenes híd: 2x8-6
5.8-9  hídállásból asztalról állásba: 3x5-4-4
+ krav-maga edzés: 90 p

Csütörtök:

+ futás: 1x800 m (70 %)

Péntek:

   3.1  vízszintes húzás: 2x6-4
3.6-7  felemás húzódzkodás törülközővel (10 cm): 2x3-1 (j) ; 1x2 (b)
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x10-50-10
6.4  fél fekvőtámasz kézállásban: 3x2-2-1

Szerdán így egy jó két évvel az indulásom után, valamivel 14:42 után megcsináltam életem első (és mindjárt második, mert jobb lábbal is összejött) egylábas guggolását. Alapvetően nem terveztem, inkább úgy voltam vele, hogy mesterségesen (értsd: segítséggel) lementem egylábas pozícióba, és onnan megpróbáltam felállni. Ez volt az, ami mindkét lábbal sikerült egyszer-egyszer. De az élet ment tovább, jelen esetben egy elég kemény lábterheléses esti Krav-maga edzés képében, aminek köszönhetően csütörtökön majd szétrobbantak a lábaim az izomláztól. A KM-edzéseink mostanában amúgy valamivel hosszabbak, kb. másfél órásak: szinte mindig ott vagyunk arra a plusz negyedórára, de ez hálistennek egyáltalán nem probléma.

A csütörtöki futás az valójában pénteken 02:30 körül történt. Eredetileg egy 7-8 alkalmas 50 méteres sprintelést szerettem volna, viszont másnap korán kellett kelnem, és tartottam attól, hogy ha az lesz, akkor hajnali 5-ig sem tudok majd elaludni. E mellett az akkor még a lábamban lévő izomláz is segített megválaszolni ezt az amúgy sem nehéz kérdést.

Vasárnap:

   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
   1.7-8  egykezes fekvőtámasz előredőlve asztalról (79 cm): 1x4
1.7-8  egykezes fekvőtámasz előredőlve asztalról (67 cm): 2x2
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.9-10  egylábas guggolás (pozitív szakasz): 2x1 (b) ; 1x1 (j)
   5.2  egyenes híd: 1x10
   5.8-9  hídállásból asztalról állásba (79 cm): 1x5
   5.8-9  hídállásból asztalról állásba (67 cm): 1x4
5.9  hídállásból asztalról állásba (58 cm): 1x2

   3.1  vízszintes húzás (1k): 2x6-4
3.7  felemás húzódzkodás törülközővel (20 cm): 1x1 (b) ; 2x1 (j)
   4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x10-52-10
6.4  fél fekvőtámasz kézállásban: 3x2-2-1

Egy kicsit furcsán alakult a hétvége, de vasárnap kellett elvégeznem egy komplett teljes edzésprogramot: kora délután az első, késő este pedig a második részét. A fekvőtámaszos résszel még nem is volt probléma, mert a sima fekete kisasztal magasságát némiképp lábujjhegyre álltam, amitől az egy pár centivel "alacsonyabbra" került. Persze így már nem ment olyan hatékonyan, mint előtte, de ez a 2x2 nem tűnik egy olyan rossz eredménynek, és arra is rájöttem, hogy bemelegítés gyanánt legalább egy kör egykezes fekvő sorozatot meg kell csinálnom magasabban, hogy rá tudjak hangolódni a nehezebb munkára. Az egylábas guggolást negatív szakasszal együtt még nem próbáltam meg, talán majd a jövő héten, most még elegendő ez is. Van itthon egy cipőtároló, amit lemértem, 58 centi magas, így úgy gondoltam, ideális célpont az alacsonyabb híd elvégzésére. Itt már valamivel alaposabban bemelegítettem, 79 és 67 centi magasan is, mert ez nálam (és gondolom még sok más embernél is) így megy: ha egy-két sorozatot elvégzünk ilyen vagy olyan magasságban, az valamivel "megnyújtja" a mélységet a következő szériában. Így aztán - noha nehezebb volt azért 58 centis magasságig lemenni - nem volt nagyon nehéz azt elérni. Itt is igyekeztem gyors lenni, így nem fájdult meg a fejem.

A késő esti edzés már az "előfárasztás" miatt volt egy kicsit problémásabb, és rájöttem, hogy a továbbiakban nem igazán érdemes ilyen módon szervezni az edzéseket. A lábemeléseknél valószínűleg tartani fogom ezt a mostani irányt: egy kör tízes bemelegítés, aztán vagy egy kör maximumon, vagy kettő úgy, hogy valamivel kevesebb lesz az ismétlés. A húzódzkodást is egy kicsivel nehezebbre vettem. A pénteki 10 cm azt jelzi, hogy a törülközőt fogó kezem 10 centire volt a húzódzkodórúdtól, azaz nem a törülköző tövét fogtam meg. A 20 centi pedig egy dupla akkora távolságot, amitől azért már nehezebb lesz a dolog. Talán az előfárasztásnak köszönhetően, vagy talán csak ennyit tudtam most még, a fenti eredmény jött ki, de legalább sikerült egy szabályos ismétlés, aminek azért örülök.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr275345692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása