HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Tizenegyedik hét (2011. márc. 28-03)

2011.04.04. 00:05 Isildur

Hét közben egy elég érdekes és sajnálatos dologgal szembesültem: rájöttem, hogy a húzódzkodáshoz, bármennyire is szeretem, elég gyenge vagyok. Ameddig el nem kezdtem a programot, képes voltam kb. 1 teljes húzódzkodást és még pár fél húzódzkodást végezni, azt is csak alsó fogással.

Kedd:

2.3  guggolás támasszal: 3x30-26-25
3.3  bicska húzódzkodás: 2x16-14

Szerda:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x17-15-15
4.4  béka lábemelés fekvésben: 2x10

Csütörtök:

2.3  guggolás támasszal: 3x30
3.3  bicska húzódzkodás: 2x17-16

Szombat:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 2x18-16
4.4  béka lábemelés fekvésben: 3x14-12-12

Vasárnap:

2.4  fél guggolás: 3x8
3.3  bicska húzódzkodás: 2x18-17

Na, arra jutottam, hogy ameddig a kétkezes teljes húzódzkodással végzek (3.5, 2x10), addigra már valószínűleg a nyár végét fogjuk írni. Sebaj, semmit nem adnak ingyen, az egykezes húzódzkodásért pedig különösen sokat kell dolgozni. Úgy gondolom, ez az időszak lesz a vízválasztó a húzódzkodásnál. Bár jobban belegondolva, nem is a gyorsaság a lényeg, hogy mennyi idő alatt jutok el a különböző szintekig, hanem az erő.

A guggolás is új dimenziókba ért, miután most már semmiféle rásegítést nem lehet alkalmazni. A kezdő szintnél rendhagyó módon három szériát csináltam. Egyre jobban megy a fekvőtámasz is, és a lábemelés új változata is nagyon jó.

21 komment · 1 trackback

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr792788437

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Handi Péter - ROVOM KÖREIMET 2011.04.04. 18:49:51

Rovom köreimet reggelente a park körül, a fennmaradás, a túlélés és a matuzsálemi életkor megközelítésének reményében. A tudatos ÉN-konzerválás gyakorlata újabb keletű, mert nagyszüleink mindezt még a Sorsra bízták, és vajmi keveset foglalkoztak testük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.04. 00:19:41

Na igen, majd 4-6. szinteknél ugrik a majom a vízbe :))
A vállam egy hulladék, ezért vissza kellett térnem pl. a falnál végzett fekvőtámaszhoz. Viszont élesben is bizonyított a rendszer, vagyis rehabilitációhoz is kiváló!

OnOffOn 2011.04.04. 08:48:06

Sziasztok!

A múlt heti termésem:
• Fekvő - 2/3 3x40 munka sorozat
• Lábemelés - 2/3 szint 3x35 munka sorozat
• Guggolás - 2/3 3x40 munka sorozat
• Húzódzkodás - 2/1 2x15 és 1x11 munka sorozat

A többiekhez hasonlóan én is a húzódzkodással küzdök. Az előző héthez képest csak 1 ismétléssel tudtam többet csinálni.
A héten elkezdek GTG (reggel, este 1-2 ismétlés) húzódzkodni. Sajnos a rudat nem hagyhatom csípőmagasságban, ezért a döntött törzsű húzódzkodásra teljes húzódzkodással tudok csak gyakorolni.

Vélemények?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.04. 11:07:16

@OnOffOn: Így is lehet fejlődni, de ha kihagysz bizonyos lépéseket, akkor az inak nem fognak kellően megerősödni, és az 5-6 szinteken sanszos, hogy megrekedsz majd.

Csíky Feri · http://www.csikysystem.wordpress.com 2011.04.04. 17:39:42

Szia,

Ez már majdnem negyed év... jó lesz ez! :)

OnOffOn,

próbáld meg gyűrűvel, vagy TRXel.. és akkor nem kell változtatni a rúd magasságán. :)

Üdv,
CsF

groundwalker 2011.04.04. 22:17:33

Szevasztok!

Eszembe jutott és kipróbáltam pár dolgot, gondoltam ezeket érdemes megosztani veletek, hátha megtetszik valakinek...

Kicsit színesítettem a mai guggolásomat. Eljutottam az összezárt lábas guggoláshoz. Aztán ráálltam a focilabdára egy isteni sugallatra... :D És úgy csináltam egy tízest. Kicsit nehezebb a talajon végzettel, de nem vészes: A labda kicsit puha (besüpped a lábam alatt valamennyit), keményre fújva lehet nehezebb! (Egy lábon labdán guggolás ugrott... Ez még meredeknek tűnik egyelőre, kísérleti jelleggel majd letesztelem...)

Erről aztán eszembe jutott, hogy fekvőtámaszt szűk kéztartással is lehetne rajta (kipróbáltam, nem volt rossz), szerintem ez viszont könnyebb mint a talajon végzett, mert magasabban vagyunk, de a koordinációs érzéket javíthatja egy kicsit... Bár ennek viszont nem is biztos, hogy olyan nagy haszna van, de +1 egy beiktatott lépésnek szerintem nem gázos (elméletem szerint a talajon végzett szűk tartásos előtt lenne a helye akkor), ártani nem árthat (részemről). (Most így eszembe jutott még, hogy egykezesnél is lehetne majd használni akár... A palánk is érdekes lenne egy labdán csinálva, már ha lehetséges! XD)

A guggolásra visszatérve, még a Pavel féle guggolást is gyakoroltam, azaz a fal előtti guggolást. Ezt is érdemes lehet beépíteni (én befogom). Ez csak annyi, hogy olyan közel állunk a fal elé amennyire tudunk, a kezünket testünk előtt középen lelógatjuk és úgy guggolunk... Alsó hátra jobban rámegy, akkor csináljuk jól ha érezzük ott is... A meztelen harcos könyvben van erről több infó...

Másik ötlet a vádlinál... Pár lépésben gondolkodtam, mármint a CC mintájára... Pl. 1 lépés: Simán talajon (támasszal mindegyiknél) 2 lépés: Lépcsőn vállszéles terpeszben...3 lépés: összetett lábbal lépcsőn...

A továbbiakon még ötletelek de szerintem a labdával itt is lehetne játszani (vagy valami támasz) és úgy elmenni (fokozatosan) az egylábas lépcső vádlizásig támasz nélkül, így talán kellemesebb az ízületeknek...

Ezek lehet nem illenek be a CC-be... És én csak amatőr hobbista szinten nyomom ezt a műfajt, szóval csak saját felelősségre, ezek nem szakértői ötletek... :D

A húzódzkodással én is szenvedek! :) Pedig a CC előtt sokat csináltam, de ilyen nagy számú ismétléssel már a könnyebbek is nehezebbek. A bicskánál tartok, és eddig kb. 3xamennyit tudok (de max. 20) próbáltam, ami kb. 20, 15, 15 volt legutóbb... Szóval most inkább így csináltam: 20, 10, 10, 10, 10. Úgy tervezzem a szériákat csökkentem az ismétléseket pedig növelem, de az előírt (3x20=60) legyen meg mindig... Hátha így jobban fejlődök, meglátom! Ezt viszont csak úgy írom, nem ajánlom, mert ez a stratégia még nem bizonyított, meglátjuk... :D

Kicsit hosszabbra nyúlt a szöveg, mint terveztem, remélem nem gond!

bacsz 2011.04.05. 17:50:34

Sziasztok!

A múlt héten beszereztem a könyvet, el is olvastam, és nagyon tetszik.
A héten találtam rá a blogra. Olvasni is fogom.
Tetszik, hogy mindenki megosztja a saját ötleteit, tapasztalatát.

Sok sikert az edzéshez mindenkinek!

OnOffOn 2011.04.05. 21:04:36

@Darky_: Nem hagyok ki lépést (nem megyek tovább addig amíg nincs meg a 3x30), csak az adott lépés mozgását nem tudom "olajozni" (GTG) ugyanazzal a lépéssel, csak nehezebbel, mivel a rúd akadályozná a közlekedést a lakásban :). Kénytelen vagyok magasabbra helyezni.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.05. 22:01:53

@bacsz: Jó gyakorlást!

@OnOffOn: Ok, így már értem. Jóféle asztalt nem találtál? :)

WoodyMuscle 2011.04.06. 07:32:03

Üdv,

A rohadt húzodszkodás. 2 szinten már vért köpök, a többi jól halad. Héten beszerzem a rúdat. Decatlonban kapni ha vkit érdekel. Majd megosztom a tapasztalataimat a termékkel kapcsolatban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.06. 08:39:18

@WoodyMuscle: Én három hete vettem, 6250 jó magyar forintba kerül a Decathlonban :)

bacsz 2011.04.06. 09:13:59

Kösz az infót! Mármint a rúdról a húzódszkodáshoz.
Nekem sincs és be akarok majd szerezni egyet, csak még azt nem tudom, hova rakjam fel.... :)

WoodyMuscle 2011.04.06. 10:51:35

@bacsz: Tudtommal ez mobil, tehát bármikor leszerelhető. Nálam is le/fel lesz minden edzéskor szerelve, mert különben az asszony kivág :O) De majd Darky mester kiokosít minket, hogy ő hogy csinálja. Apropó @Darky: Nem hagy nyomot a rúd az ajtófélfán? Most újítottunk fel és nem szívesen rondítanék bele a képbe.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.06. 17:02:13

@WoodyMuscle: Hehe :)
Deigen nagyon komoly nyomot hagy, szóval én nem is igazán értem, hogy lehet alkalomszerűen feltenni. Van a végén gumi, de az lópikulát sem ér. Ahoz, hogy stabil legyen jól be kell tekerni, akkor meg a puhafa ajtófélfán pattog a festék!
Nekünk van egy folyosó-előszobnánk, én nem szaroztam, keresztbe felcsavaroztam fixre olyan kétméteres magasságban. Asszony nem pampogott érte, a gyerekek is szeretik, állandóan fel kell emelnem őket, hogy lógjanak.
Ha nem tudjátok fixre felszerelni, akkor ezt javaslom inkább. Hiába drágább elsőre, még így is olcsóbb, mint állandóan festeni :)
www.tacticalshop.hu/?p=termek&termek=1361&huzodzkodo-furas-nelkuli

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.06. 19:56:56

@bacsz: @WoodyMuscle: Én is beszereztem egy húzódzkodórudat. Őt: www.abszolutsport.hu/7-fitnesz/25-kez-es-fels-test-er-sit-k/127-huzodzkodo?vmcchk=1
Körülményekhez képest nagyon olcsó, ellenkező menetes a két végének a kitekerése, ergó ha nem akarod felcsavarozni, akkor elég csak a középső résszel megfeszíteni a rudat. Ezen is van gumi, csak én vonatjegyet teszek közé és a fal közé, és akkor minden oké. 30 mp alatt fel- és 5 mp alatt leszerelhető. Zseniális.

bacsz 2011.04.06. 23:12:19

@Isildur: Köszi az infót, majd beruházok én is egyre...

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.07. 22:55:26

@Darky_: Jaja :)
Sajnos kicsit sokáig kellett keresgélni, mert a koliban a két fal között 96 cm van, sok rúd pedig 85-90 cm-ig nyitható szét...

Donovan_ 2011.04.10. 17:50:54

@Isildur: A Decathlon-os rúd 70-200 cm-ig jó, bár dupla annyiba kerül :)

bacsz 2011.04.12. 18:51:52

Sziasztok!

Ti hogyan értelmeztétek a könyv által ajánlott edzésprogramot?
Én most a "Jó magaviselet" programot csinálom, ahol ugye minden második nap van edzés 2-2 edző sorozat, hétvégén meg pihi. Mind a 6 erőgyakorlatból az első lépéssel kezdtem, ráadásul a kezdő szinttel (1X10). Ezen a héten viszont úgy gonoltam emelem az ismétlésszámot és némelyik erőgyakorlatnál (amikből könnyedén ment az 1X10) megpróbálom a középhaladó szintet (2X25). Nade "Jó magaviselet" program ugye 2-2 sorozatot ír, és a középhaladó szintnél is 2X25-t ír , akkor most összesen 4X25-t ajánl egy erőgyakoraltból egy alkalommal??? Vagy én értettem nagyon félre??

Bocsánat, ha kicsit zavaros, lehet hogy nem fogalmaztam meg valami jól a problémám. Ha kell, akkor megpróbálom másképp elmagyarázni mit akarok kérdezni... :)

Köszi a válaszokat! ;)

gregorystone000 2012.09.04. 22:26:09

nem tudod hogy itt ki irja a cikkeket? mert én ezt is olvasom nha

mozogj.com/fegyenc-edzes/
süti beállítások módosítása