HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Tizennyolcadik hét (2011. máj. 16-22)

2011.05.23. 00:05 Isildur

Mivel hétvégétől jövő szerdáig nem leszek itthon, ezért egy kis változtatásra került sor. A tizenhetedik hét végéig a fekvőtámaszok és a lábemelések 1 alkalmas fölényben voltak a húzódzkodásokkal és a guggolásokkal szemben, és mivel alapvetően 2 hét alatt egyenlítődnek ki a gyakorlatok, ez a változás is 2 hétig fog tartani.

Nagyon egyszerű: a fekvők és a guggolások (1-2), valamint a húzódzkodások és a lábemelések (3-4) kerültek 1 napra, és az utóbbival kezdtem. Ezen a héten keddtől szombatig csináltam, jövő héten szerdától vasárnapig fogom gyűrni - szünetnap nélkül.

Hétfő:

+ krav-maga edzés (02): 75p

Kedd:

3.3  bicska húzódzkodás: 2x19-15
4.6  térdemelés függeszkedésben: 3x10-9-8
+ kettlebell swing: 4x25

Szerda:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 2x25-23
2.4  fél guggolás: 2x48-47
5.1  rövid híd (csípőemelés): 3x48-48-47

Csütörtök:

3.3  bicska húzódzkodás: 3x19-14-12
4.6  térdemelés függeszkedésben: 2x12-10

Péntek:

   1.1  fekvőtámasz falnál: 2x8-4
1.3  fekvőtámasz térdelve: 4x21-19-17-15
2.4  fél guggolás: 2x50

Szombat:

5.1  rövid híd (csípőemelés): 3x50

A fekvőtámasz volt az első gyakorlat így 4 hónap után, melyhez csináltam valami bemelegítést. Ok: szerdán amikor elkezdtem a 25 száraz csajos fekvőtámaszt, gyengén ment, kb. 15 ismétlésig még kicsit fájt is. A fekvővel sajnos csak lassan és fontolva haladok.

A húzódzkodás viszont egyre jobban megy, mint ahogy a hidat és a guggolást is sikeresen befejeztem (végre kisebb ismétlésszámok). Krav-maga és kettlebell viszont sajnos csak egyszer volt a héten - miután visszajövök, ezt is emelni kellene.

39 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr122910004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jobrog 2011.05.23. 12:15:15

Szia!

Nem szeretnék beleszólni,de szerintem több pihenőnapot kellene beiktatnod hogy regenerálódj,mert így egyrészt túledzed magad,másrészt az izületeid sem fogják bírni. Csak mert többször írtad már hogy fáj is.

WoodyMuscle 2011.05.23. 14:20:40

Na pont ez lett volna akérdésem. Ilyen bemelegítések. Ki mit szokott ? Hogy vált be? Én a Krav Magánál bevett izületek átmozgatását csinálom.
Naná hogy nem fekvőtámaszokat nyomok mivel a fél fekvőnél vagyok csak:O)

bacsz 2011.05.23. 20:49:27

@WoodyMuscle: Hello!
Én Aikidozni járok mellette és az ott szokott (megtanult) bemelegítéseget, nyújtásokat csinálom. Könyökkörzés lassan, térdkörzés minden irányba...
Nekem alapból eléggé kattognak az ízületeim (pl bicska guggolásnál mindenbehajlításkor roppan egyet a térdem), ezért elég alaposan be szoktam melegíteni a gyakorlatok előtt. A végén, meg nyújtok...

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.23. 21:09:11

Én az SMR hengerre esküszöm. Edzés előtt bemelegítésként, a végén nyújtásra tökéletes eszköz :)
www.youtube.com/watch?v=Yo_DW8YRduI&feature=related

RoboBender 2011.05.23. 22:05:10

Szokásos "harcművész" bemelegítés és korábbi szintek gyakorlatai nálam a tuti bemelegítésként.

KÉRDÉS:
Vízszintes húzásnál ti mivel küszöbölitek ki a csúszkálást (ha csúszkáltok)?

Mindenféle tipp érdekel ezzel a teknikával kapcsolatban, hogyan csináljátok, meddig engeditek le magatokat, stb. Nagyon nem fejlődök benne. Thx.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.23. 22:48:43

update: a szombati nap elso ket feladatat sajnos nem tudtam megcsinalni, mert eleg koran kellett elindulnom kulfoldre (ezert azt ki is vettem belole). Most itt vagyok Angliaban, azert irok ekezet nelkuli betukkel. Ezert a mostani het, es a tizenkilencedik het is ugy fog kinezni (3-2 ill 2-3 helyett, hogy csak 2-2 ill 2-2).
@Jobrog: Megfontolom a dolgot, bar amikor regebben hagyomanyos fekvotamaszokat csinaltam, "hideg inditasnal" mindig ugyanugy fajt egy kicsit,

Jobrog 2011.05.24. 07:40:41

Én a gyakorlatokat megelőző gyakorlatból szoktam csinálni kb 2*20-at, az pont jól bedurrantja az izmokat. Mindenképp csinálj valami bemelegítést,az a plusz pár perc kifizetődő lesz majd.

RoboBender:Vízszintes húzásnál én is nagyon lassan fejlődtem,úgyhogy szégyen nem szégyen, csípőmagasságról mell alattira állítottam be a gyűrűket,így kontrollálni is tudom a mozgást és teljesen szabályos lesz a mozdulat+fejlődök is. Ha majd elérem a 30 ismétlést, visszamegyek csípőmagasságra.

Meszi 2011.05.24. 17:43:59

@RoboBender: Én ki szoktam fordítani a lábfejemet, úgy, hogy külső lábélen támaszkodok nem a sarkamon.

bacsz 2011.05.24. 22:03:08

@RoboBender: Vízszints húzásnál nekem a lábam alatt parketta van, így (ez most lehet, hogy hülyén hangzik :) ) mezítláb csinálom, úgy nem csúszkál a lábam annyira, mint zokniban.
Egyébként a vízszintes húzás nekem iszonyú nehezen megy, eddig nem bírtam megcsinálni belőle 3x8 nál többet...

RoboBender 2011.05.24. 22:34:01

@Meszi: Fú, ez kicsit meredek, de köszi:)

@bacsz: Én most a sima (föld) talajjal kísérletezek, úgy hogy "vájatot" készítek a sarkamnak. Köszi.

@Jobrog: Kipróbálom a mellmagasságot. Amúgy írja is a könyv. Köszi.

Meszi 2011.05.25. 16:14:28

@RoboBender: Lehet, hogy nem egyértelműen írtam le. :) Úgy próbáld, hogy kicsit behajlítod a térded és mindkét bokádat kifelé fordítod mintha a talpaidat akarnád összeérinteni. Ettől o alakot formáz a láb, összezárva nem nagyon lehet megcsinálni,de nekem működik így. Talán kötöttebb a bokád.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.05.25. 16:49:54

Szia Isildur!

Gratulálok az eddigi eredményeidhez, már két hónapja követem a blogod, majdnem azóta edzek a fegyencedzés alapján. Sőt, ma úgy döntöttem, hogy hozzád hasonlóan én is blogon vezetem az edzéseimet, más ember, más edzés, más tapasztalatok :) mesterhatos.blog.hu/
Egyelőre a régebbi edzéseket töltöm fel majd, aztán én is rendszeresen szeretném frissítgetni.
Minden jót és sok sikert!

RoboBender 2011.05.26. 00:37:32

@Meszi: Így már jobban hangzik. Köszi. Kifogom próbálni.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.26. 12:46:11

@bacsz: Nem hülyeség, én mezítláb csináltom néha a bicska húzódzkodást, hogy ne csúszkáljon a lábam.
@Azogh: Köszönöm! Megnéztem a blogodat, te április eleje óta csinálod?

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.05.26. 15:36:05

Sziasztok!

Örülök, hogy rajtam kívül is vannak fegyencedzést végzők. Én is nemrég kezdtem el, kettlebell edzésen ajánlották a könyvet. Most kezdtem el a blogom vezetését, de ide is rendszeresen jövök majd tapasztalatcserére.

Az oldalamon összegyűjtöm azok blogjait, akik fegyencedzést végeznek, és erről edzésnaplót is vezetnek, egyelőre Isildur, Darky és Azogh oldala van rajta, de kérem más jelezze, ha vezet ilyet.:
fegyenc.com/fegyenc-edzes/fegyencedzest-vegzok/

Mindenkinek sok kitartást, nehogy elmúljon a kezdeti lelkesedés!

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.26. 16:10:17

Végre beindult az élet!
Ez arra sarkalt, hogy meglepjelek titeket egy saját FAQ-al. Nem szentírás, de remélem sokatoknak segít tisztába tenni a dolgokat :)

calisthenics.blog.hu/2011/05/26/fegyencedzes_iii_ami_a_konyvbol_kimaradt

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.26. 18:36:12

@Darky_: Jó cikket és hasznos útmutatót írtál, viszont azzal nem értek egyet, hogy "a gyakorlók többsége soha nem fogja tudni megcsinálni a mesterlépések többségét". Szerintem legtöbbünknek igenis kivitelezhető, minden csupán akaraterő kérdése. Ha van 20 kg súlytöbbleted, akkor akaraterő kérdése, hogy leadd; akaraterő kérdése, hogy összeállíts magadnak egy edzéstervet, és azt HAJTSD IS VÉGRE, valamint ha valamiért megálltál a fejlődésben, stagnálsz, akkor utánanézz, hogy hogyan tudnál átlépni a holtponton. Az, hogy ennek az akaratnak évekig is el kell tartania, az más tészta. A karatéban a fekete övet sem adják ingyen, az is évek munkája.
Sajnos sok emberben viszont nincs meg ez az akaraterő ( - és lehetséges, hogy te is ezért írtad azt, amit én idézőjelbe tettem).

Jobrog 2011.05.26. 19:28:45

Hátha valaki nem ismeri ezt az oldalt:
beastskills.com

A könyvben ez az emberke mutatja be a gyakorlatokat. Jó kis tutorialok vannak az oldalon.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.26. 20:36:06

@Isildur: "" "a gyakorlók többsége soha nem fogja tudni megcsinálni a mesterlépések többségét". Szerintem legtöbbünknek igenis kivitelezhető, minden csupán akaraterő kérdése.""
Azért ez nincs teljesen így!!
Ismerek találkoztam már életemben egy-két erős emberrel, talajtornászokkal, kettlebelesekkel, harcművészekkel, mégsem ismerek senkit, akik képesek lennének olyan gyakorlatok végrehajtására, mint a híd vagy a fejjel lefelé való fekvőtámasz mesterlépései. (Valószínűleg ennek nem az az oka, hogy nem ismerik Paul Wade módszerét!) A lábemelés és az egykezes fekvőtámasz vagy guggolás az OK, de az egykezes húzódzkodás sem mindennapi teljesítmény.
Ha a könyv marketing (motiváló) oldalát félreteszed és önmagában nézed a gyakorlatokat, akkor láthatod hogy némelyik végrehajtása igencsak sok tényező függvénye.
Érted, le lehet futni a 100 métert is 10 másodpercen belül, de ez nem csak akaraterő meg edzés kérdése mindenkinél.
Ahogyan a fejjel lefelé való egykezes fekvő is. Nem lehetetlen teljesítmény, de sok ember számára ez nem reális cél. Genetika, testfelépítés, akaraterő-hiány, életkor vagy edzéshiány miatt, végül is mindegy. Az is biztos, hogy nem heti 2 edzéssel és nem egy-két év alatt fogja senki ezeket megvalósítani. Láttad a könyvben Wade haladó edzéseit?? A napi napi 50 edző sorozat gyakorlatonként eléggé sokatmondó!
Ha például 100 kiló fölött vagy, akkor leszálkásodva is nehezebb dolgod lesz, mint 70 kilósan. Mint ahogy az sem mindegy, hogy az izületeid bírják-e majd az extrém terheléseket az edzések során. Ismerek olyat, akinek a kis súlyú kettlebelleket sem bírj a csuklója.
El lehet érni szertorna szintű erőt a saját testsúly mozgatására, de egy embert sem ismerek, aki ezt ne gyerekkorban kezdte volna el, és ilyen magas szinten lenne. Nem gondolom, hogy aki 20-30-40 éves, annak temetnie kellene magát, de vannak dolgok, amit nem lehet akaraterővel pótolni!
Szóval igen, a motiváló cél lehet a mesterlépések elsajátítása, de bizonyos gyakorlatoknál a reális cél sokaknak valamely korábbi lépés elérése lehet csak!!
Ennek ellenére igazat kell adnom Neked, mert valóban a legtöbb gyakorló az akaraterő hiánya miatt nem lesz képes elérni az az eredményt, amire képes lehetne...

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.26. 20:43:10

@Isildur: És még valami. Én ezt is leírtam:
"A módszert helyesen alkalmazva elérhető a kívánt cél (a mesterlépések kivitelezése), de nem mindenki lesz olyan kitartó és nem mindenki fogja meghozni azokat az áldozatokat, mint a szerző. Homogén környezetben elzárva nagyobb célok érhetőek el, mint a mindennapok gondjaival körülvéve, erős stresszhatás alatt (Munka, megélhetés, magánélet, stb.)"
Szóval ez is egy szempont :)

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.26. 22:45:48

@Darky_: Hát, azt hiszem, erősebb érveid vannak :) Egyébként, tényleg nem lehetett valami ingergazdag környezetben 19 évig, így jobban tudott koncentrálni az edzéseire :)

Pár órája viszont kaptam egy hírlevelet a DragonDoortól, amiben egy Wade-del készült interjú olvasható, amiben leírja, hogy "right now, we're gearing up to get the sequel, Convict Conditioning 2, to print. Expect it in the fall." Ha jó még az angolom, akkor ez őszre várható?

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.05.26. 22:59:35

Igen, az amcsik többnyire a fall-t használják autumn helyett.

Az el lehet-e érni kérdésében én azt gondolom, hogy ez egyénfüggő. Egy 50 év feletti ember, ha már megkoptak az ízületei, már bármilyen akaraterővel is küzd, nem fog tudni megcsinálni minden mesterlépést.

Jobrog 2011.05.27. 08:23:01

Mondjuk Wade sem gyerekként került börtönbe. Na,de ezért is jók ezek a blogok és hogy párhuzamosan többen edzünk,majd kiderül ki meddig jut:) Azt tudom hogy nálam elszántságban nem lesz hiány:) Amit nagyon szeretek ebben az edzésben, hogy mindig várom hogy végre edzésnap legyen, nincs az az érzés hogy na essünk túl rajta.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.27. 15:42:05

Ma kaptam egy hírlevelet a kettlebell.hu-tól, hogy megjelent a Warrior Diet magyarul. Harcosok étrendje címmel 3.900 ft-ért megvehető a Tacticalshop-ban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.27. 19:39:13

@Jobrog: "Mondjuk Wade sem gyerekként került börtönbe"
Egyenlőre még nem láttuk sem Wade-et, sem olyan embert, akit ő edzett és a semmiből lett volna valaki (a calisthenics képességek terén). Az általa vázolt módszer rohadt jó, és leborulok előtte, de a jutyub korában...; ahogy az Old Spice reklám is mondja: Nekem bizonyíték kell, nem ígéret ;))

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.27. 19:49:34

@Darky_: Hát majd itt leszek én 2 év múlva ;)

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.27. 20:12:42

@Isildur: :D Hajrá! Én végig itt leszek veled ;)

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.28. 15:20:10

@Isildur: A Warrior Diet-ről azt hallottam Kettlebell instruktoroktól, hogy erő-sportokban nagyon jó eredményeket hoz(hat). Leszálkásít rendesen, mégis megmarad az erőd, sőt sokaknak energiatöbblet is jelentkezik. Testépítési szempontból viszont nem jó, mert a böjti szakasz alatt sajna leépül az izomtömeg is, nemcsak a zsír.
Azt mondták, hogy erősen egyénfüggő a hatás. Aki emésztési gondokkal küzd, annak ez a diéta ideális lehet, akinek alapból gyors az anyagcseréje, annak a napi hat (minőségi) étkezés több eredménnyel járhat.
Ha valaki belekezdene esetleg a WD-be, nagyon szívesen venném, ha megosztaná a tapasztalatait velünk :)

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.05.28. 18:44:22

Nagyon jó, hogy kezd lenni egy kis társaság, legalább egymást is motiváljuk.
Nekem nagyon gyors az anyagcserém, és erősen gondolkozom valami fehérjén, milyet ajánlanátok így kezdésnek? Az se baj, ha árban elég jól jövök ki :)

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.05.28. 19:42:28

@Darky_: Most olvasom a könyvet, ha a végére értem, majd elválik, hogy belevágok-e. Jónak tűnik, testépítő ambícióim nincsenek, és egy pár kg-s fogyás is jól jönne.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.28. 21:53:56

@Azogh: Ha fontos az íz és a minőség akkor ezt javaslom
shop.builder.hu/termekek_reszletes.htm4?id=5146
Ha az ár/érték arány a legfontosabb szempont, akkor meg ezt: magazin.builder.hu/testepites/tapkieg/klasszikussa-valt-cytogen-whey-pro
És a legolcsóbb ez, de ezt csak csóróság esetén:
shop.builder.hu/termekek_reszletes.htm4?id=2939

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.05.28. 23:22:36

@Azogh: Én is a Darky_ által ajánlott legelsőt ajánlom, azzal, hogy nekem ízben a fahéjas-vaníliás jött be. Az eprest nagyon nem ajánlom, iszonyatosan műíze van.

WD-vel kapcsolatban azért érdekelne, hogy ha nem edzés szempontból nézed, hanem a napi egyéb rutin szempontjából, akkor mennyire van értelme. Pl. ha szellemi munkát végzel egész nap, tudsz rá koncentrálni? Eléggé kétlem, hogy éhesen 100%-osan a munkára tudsz koncentrálni. De majd kíváncsian várom a tapasztalatokat :)

blekkk 2011.05.29. 12:13:45

Sziasztok!

Én már hónapok óta követem Brad Pilon Eat Stop Eat módszerét, melynek lényege, hogy heti 1-2x 24 órás böjtöt tartasz. Az első pár alkalommal kellett akaraterő hozzá, de szerencsére mindig letudtam foglalni magam valamivel (ha egész nap egy helyben kellett volna ülnöm, nem hiszem hogy sikerült volna). Pár hét múlva azt vettem észre, hogy nem kivánom a reggelit és nem is akartam enni késő délutánig (régebben az volt az első hogy jól bereggeliztem és elég gyakran telekajáltam magam), így ösztönösen alakult ki a minden napi böjtölés. A napközbeni éhséget én elég hamar megszoktam, ma már fel sem tűnik és sokkal jobban érzem magam, mint mikor állandóan kajáltam. Ha már nem figyelsz az éhségre, a tanulásra is simán lehet öszpontosítani, amúgy meg egy jó kávé csodákra képes.
Nyáron el akarom kezdeni a Warrior Diet-et, amire Brad Pilon módszere után nem lesz nehéz áttérni, de az esti edzés miatt rugalmasabb volt ezt követni.

Jobrog 2011.05.29. 21:13:47

Ahogy látom elég kemény diétákat nyomnak itt páran. Ilyenkor nem kezdtek el izomból is fogyni?Vagy mellette van valami táplálék kiegészítő?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.29. 21:49:30

@Jobrog: A biológiát nem lehet megkerülni. Diétától függetlenül igaz a képlet:
alapanyagcsere+elégetett kalória=x (szinten tartás)
Ha a bevitt táplálék kalóriaértéke kevesebb, mint x, akkor fogyás van (izom+zsír), ha a kalória több, akkor hízás (izom+zsír). Tudományos megközelítés a diétáknál ide, handabanda oda, ezek a makacs tények. A zsír-izom aránynál lehetnek eltérések, de ez legalább annyira alkat-, mint diétafüggő. Más genetikai felépítéshez más étrend lehet ideális. Próbálkozni kell, hogy megtaláld a számodra ideálisat.
süti beállítások módosítása