HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Huszonharmadik hét (2011. jún. 20-26)

2011.06.27. 00:05 Isildur

Különös hét volt, amit nem csak a fekvőtámaszok és a húzódzkodások ideiglenes változtatása váltott ki (a héten ezeket a Pavel Tsatsouline-könyvből ismert GTG-módszerrel csináltam, bár nem mindennap). Klasszikus edzésnap 5 helyett 4 nap volt, ami tulajdonképpen nem rajtam múlott, valamint elkezdtem a lábemelés hetedik lépését is. Ez lesz az a gyakorlata a lábemelésnek, amivel egy ideig biztos, hogy elleszek.

Kedd:

4.6  térdemelés függeszkedésben: 3x15
[GTG] 1.4  fél fekvőtámasz: 1x4
[GTG] 3.4  fél húzódzkodás: 4x3
+ thai box edzés (01): 90p

Szerda:

2.5  teljes guggolás: 2x25-24
5.2  egyenes híd: 3x25-23-21
[GTG] 3.4  fél húzódzkodás: 3x3-3-2

Csütörtök:

4.7  hajlított lábemelés függeszkedésben: 1x5
[GTG] 1.4  fél fekvőtámasz: 2x4
[GTG] 3.4  fél húzódzkodás: 3x3-2-2
+ futás (01): 45p

Vasárnap:

2.5  teljes guggolás: 2x27-25
5.2  egyenes híd: 2x27-25

Kedden ellátogattam egy thai-box edzésre is, valamint csütörtökön kimentem futni a Margitszigetre. Óbudától futottam le oda, valamint csak egy fél kört csináltam meg (egyik hídtól a másik hídig). A futás igazából 2 részletből állt, mert a Flórián térnél rám jött az anyagcsere-gyorsulás, és meg kellett találni a legközelebbi McDonalds-ot (nem evés céljából). Hát igen. Így jár, aki ritkán végez aerob mozgást. Az utána lévő naplementi futás is nagyon jól esett, kár, hogy a lábaim már kissé nehézzé váltak akkorra (főleg a kényszerszünet hatására).

Péntek este az aznapi kajálásomat befejezve 23:45 körül rosszul lettem, aminek következtében szombat éjféltől délelőtt tízig alul és felül többszörösen visszajött minden... Ez az oka annak, hogy szombaton az égvilágon semmit nem csináltam, és most, vasárnap este kezdtem már majdnem teljesen jól érezni magam.

Kajálás: jelen pillanatban úgy döntöttem, inkább hagyom a WD-t, és áttérek a Leangains nevű módszerre, ami viszonylag sokban hasonlít a Warrior Diet-re. Két napot töltöttem el így vele, és jobb volt, mint a WD. Kevesebbet éreztem az éhséget a nap folyamán. Szombaton és vasárnap kicsit másképp kajáltam.

Maga a GTG folyamat nem volt annyira "teljes", mint amire végül is számítottam, de ezt csak ezen a héten csináltam. Jövő héten kipróbálom a Darky által ajánlott módszert, amelynek lényege, hogy különböző napokon különböző terhelésű edzéseket csinálok a gyorsabb fejlődés érdekében.

Csütörtökön záróvizsgázok a suliban, és még nem tudom pontosan, mi lesz utána. Elvileg nyárra hazaköltözöm, de jó lenne heti 2-3 napra, 2-3 valamilyen edzésre feljönni Pestre. A koli lényegében nem akadály. Úgy látom, egy kisebb fordulóponthoz érkeztem az edzést, de talán nagyjából úgy mindent beleértve, de az ezt az időszakot jellemző "próbálgatások" remélhetőleg egy viszonylag jól kidolgozott rendszert fognak adni rövid időn belül.

9 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr202996455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thefacebook 2011.06.27. 23:29:53

"különböző napokon különböző terhelésű edzéseket csinálok a gyorsabb fejlődés érdekében"

A mostani edzéstervemben 3*5 köröket csinálok mindenből +súllyal.

Ha beiktatok olyan edzésnapokat ahol 4-5*10 köröket csinálok a gyakorlatokból, akkor ennek hatására jobban fog fejlődni az erőm (és a gyorsabb ütem révén robbanékonyságom is), vagy 3*5 körök fejlesztik jobban az erőmet?

Tehát most úgy néz ki az edzéstervem, hogy 1 kör 5 gyakorlatból és 5 ismétlésből áll, hasnál és hídnál viszont 10 ismétlésből és 3 kört csinálok, köztük 2-3 perces szünetekkel. Ha beiktatok olyan edzéstervet ahol 4-5 kört csinálok 30 perces pihenőkkel és 8-10 ismétlésekkel akkor jobban fog fejlődni az erőm, mintha csak a 3*5 edzést végezném?

thefacebook 2011.06.27. 23:31:10

30 mp akar lenni nem perc

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.27. 23:45:30

@thefacebook: Az erőd főleg alacsonyabb ismétlésektől fog fejlődni. Persze ezt nem lehet patikamérlegen belőni, testépítőknél bevált az 5x(3-5)-ös módszer Persze ez feltételezi, hogy a 3-5 itt a maximum amit végre tudsz hajtani. A 10-30-50-es ismétlésszámok nem igazán alkalmasak az erő fejlesztésére.
A CC első szintjeinél nem igazán az erő fejlesztése van a középpontban, hanem ez inkább egy alapozó időszak, ami kellően megerősíti az inakat és ízületeket a későbbi munkához.

Ha nem vegytiszta CC-t követsz, hanem csak kiragadott gyakorlatokat, akkor ezt így nem lehet leírni, hogy melyik változat a jobb az általad leírtak közül, mert mindenkinek más lehet a favorit (vagy a hatástalan verzió, ha már itt tartunk) Kísérletezd ki, hogy neked mi a legjobb.

Bár azt nem tudom, hogy kellő tapasztalat hiányában miért nem követnek egyes emberek KONKRÉT edzésprogramot. Ha nincs mögötte kellő tapasztalat, akkor a nagy variálás általában ahhoz vezet, hogy elmaradnak az eredmények, aztán jön a siránkozás, hogy az edzésmódszer szar, pedig csak követni kellett volna ami le van írva.

Fegyenccom írt egy nagyon jó kis bejegyzést az elérhető célokról, mindenkinek ajánlom olvasásra:
fegyenc.com/irasok/altalanos/realis-celkituzesek/

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.27. 23:56:48

Ha már a ciklizálásnál tartunk, TELJESEN MINDEGY, hogy hogyan variálod az edzéseidet. Az a lényeg, hogy az emberi szervezet nem képes mindig a maximumot nyújtani. (Ezért is használnak az élsportban különböző drogokat és doppinszereket, de ez egy másik téma)
A könnyű-közepes-nehéz napok variálása kézenfekvőnek tűnik, mert ez már sok sportágban bevált, és Pavel is ezt ajánlja, szóval no comment!
Az edzésprogram elején nincs értelme ezzel foglalkozni, mert egy IDEIG gyorsan és egyenes arányban lehet fejlődni. Ez inkább egy középhaladó-haladó edzéstechnika.

thefacebook 2011.06.28. 01:33:24

Nem vegytiszta CC-t követem. Tiszta erőedzés elvét próbálom átültetni a calisthenicsbe, mert úgy vagyok vélem, hogyha nagy súllyal dolgozok nő az erőm előbb érem el az egykezes húzódzkodást és társait.

www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_14_kjs_192_periodizacio_testepitoknek.php

www.tesztoszteron.hu/emagazin_04_102_5relativ_ero_mitosz.php

www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_26_koi_833_kuzdosportok.php

Olvastam egy cikket, ahol az idegrendszer edzése volt terítéken, amit ha kellőképpen megedzünk nagyobb erőt tudunk kihasználni és hogy az idegrendszer is fáradtsággal, kimerüléssel reagál a nehéz edzésre, de ez csak egy szakasz, mint mikor először edzünk majd jelentkezik az izomláz, de ahogy megszokottá válik a terhelés és alkalmazkodott az izom így nagyobb terhelést bír el, pont így az idegrendszer is. De az idegrendszernek is van szüksége pihenésre ezért is gondoltam arra, hogy beiktatok intenzívebb, de kisebb (saját) súllyal végzet edzéseket is.

www.tesztoszteron.hu/emagazin_08_191_CNS_stressz.php

Tehát a ez a cikk ill. a tiszta erőedzés cikk és a fegyencedzés könyv és meztelen harcos az ami alapján megírtam az edzéstervem, az ezekben lévő gondolatok összegződtek bennem így.

Köszönöm a válaszod. Megpróbálkozom a váltakozó intenzitású edzésnapok használatával.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.06.28. 02:14:22

Fegyenccom cikkéről jut eszembe, hogy pár hónapja olvastam egy rohadt jó könyvet, melyben szóba került a célkitűzés is, és most meg gyakorlatilag rádöbbentem, hogy a bő 5 hónap alatt szinte csak ez hiányzott... Pedig nélküle az edzésfolyamat gyakorlatilag a levegőben lóg. Eddig csak ilyesmi volt a célom hogy egykezes húzódzkodás, stb. semmi időbehatárolás, semmi részeredmény... úgyhogy mielőbbi célom lesz egy célrendszert alkotni.. :)

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.28. 07:43:00

@thefacebook: Arra próbálj meg figyelni, hogy súly nélkül is végezz gyakorlatokat, a már említett ízületi erősítés miatt. A súlyzós edzés bizony nyírja a testet, bár roppant hatékonyan hat az izomépítésre (És az erőre is) Ha az edzésterved beválik, akkor ne változtass rajta csak akkor, amikor úgy érzed, hogy új ingerekre van szükséged. Ha valamitől fejlődsz (ez lehet rágógumi rágás is), akkor az szuper, és ki kell használni. A saját edzésterv mindenkori előnye az, hogy testreszabott, a hátránya az, hogy az "ösztönös edzés elve" csak sok gyakorlás után alakul ki az emberben.
@Isildur: A CC tulajdonképpen rejtetten tartalmazza az egész program alatt a célokat. Célod egy-egy újabb ismétlés kinyögése, cél egy új szint elérése, stb. Egyedül az határidőket kell belőnöd. Ahogy írtam is korábban, a mesterlépések többsége nem mindenkinek reális cél, de apróbb lépéseken keresztül minden cc gyakorló rengeteg sikerélményt szerezhet.

ooktáviánusz 2011.06.30. 13:45:38

Sziasztok! Április végén kezdtem neki én is a CC-nek. Május közepe óta kísérem figyelemmel a blogot és tetszetős. Annyit hiányolok belőle, hogy hogyan fejlődsz. Nem a teljesítményre, hanem inkább a kilókra illetve a karok stb méretére.

Másik, hogy én egy elég vékony csávó vagyok és magas. 183/62. Milyen táplálkozást javasolnátok? (Tudom fehérjedús stb, de én inkább konkrét étrendre gondoltam).

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.30. 18:59:25

@ooktáviánusz: Mivel nehezen fejlődő típus vagy, a böjtös diéták felejtősek számodra (WD)
Mintaétrendek: shop.builder.hu/cikkek.htm4?id=563
süti beállítások módosítása