HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

123-124. hét (2013. máj. 20-jún. 02)

2013.06.03. 03:00 Isildur

Az az igazság, hogy régen készült már olyan poszt, melynek a gerincét nem vasárnap este, kicsit összeszedetlenül, a korábbi egy, vagy két hét töredékinformációi alapján írtam meg, ezért ezt a mostanit igyekeztem egy kicsit tisztességesebben összekapni. Legutóbb ugyan azt ígértem, hogy visszatérek a heti bontásra: ez így is lesz, de vélhetően csak a jövő héttől, mert a múlt vasárnap még mindig az elvesztett BL-döntő utáni csendes magányomban néztem ki a fejemből egy sötét szobában egy sok oldalas beadandóval kellett közelharcot vívni, és 6 óra írás után sok lett volna még egy hetediket is azzal tölteni.

Ez a két hét sajnos nem indult jól: elkaptam egy felfázást, és ezzel szívtam nagyjából másfél hétig. Emiatt két krav-maga edzést is kihagytam (ráadásul 20-án, hétfőn Pünkösd miatt sem volt - viszont aznap legalább fociztunk egyet), de összességében némi fejlődés azért látható rajtam.

Hétfő (20):

+ foci: 2 h

Szerda (22):

   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x10-8
1.7-8  egykezes fekvőtámasz előredőlve asztalról (79 cm): 3x4-6-4
   5.2  egyenes híd: 2x8-6
5.8-9  hídállásból asztalról állásba (67 cm): 3x4

Szombat (25):

   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.9-10  egylábas guggolás kéztámasszal: 3x2-2-1
   3.1  vízszintes húzás (1k): 2x6-4
3.6-7  felemás húzódzkodás törülközővel: 1x3 (b) ; 2x2-1 (j)
4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x34-20-16
   6.3  kézállás fal mellett: 2x15-10 mp
6.4  fél fekvőtámasz kézállásban: 3x1

Szerdán egy kellemetlen közjáték miatt egy másik napra kellett halasztanom a guggolást, de ez nem volt túl jó ötlet. Sőt, négy, vagy annál több gyakorlatot egy napra egyáltalán nem érdemes tenni. A fekvőtámasz esetében rájöttem, hogy valamivel erősebb bemelegítést kell előtte csinálnom, mert az első fő széria még közel sem megy annyira jól, mint a második, vagy a harmadik. Ezen a magasságon a hat ismétlés már nem nehéz, ezért maximum egy héten belül váltani fogok egy alacsonyabbra - vagy csak kihúzom az asztal teteje alatt lévő billentyűzettartót, amin mostanában a hidat szoktam csinálni. Most már elég jól megy úgy is, hogy egyáltalán nem csavarodok ki (igaz, a lábamat meg kell támasztanom a hátam mögött lévő ajtóban), szóval ezt tulajdonképpen már lehet szabályosnak is nevezni. A hidam is már egy egész stabil szintet ért el, viszont maga a feladat végrehajtása viszonylag gyors, mert így el tudom kerülni a kellemetlen fejtájéki mellékhatásokat. Lassan itt is el fogok gondolkodni a következő változaton.

Mint írtam, négy gyakorlat egy napon - legalábbis az én esetemben - egyáltalán nem szerencsés dolog. A kézállásból 1-2 szériát a húzódzkodás után végeztem el, de még így is éreztem némi erőveszteséget a húzódzkodásnál, bár ebbe az is belerondíthatott, hogy a rúdra vigyázva - nehogy véletlenül lecsusszanjon - elég lassan húztam fel magam. Ez a vékony törülköző, amit most használok, nagyon jó, pár hétig még elleszek ezzel, aztán beszerzek egy hasonlóan vékony, de hosszabb segítséget. A kézállásnál már stabilan megy a félig leereszkedés, de ennél több még nem. Ezt még idő lesz bekalibrálni, de szerintem meg fogja érni a folyamat. Guggolásból kipróbáltam egy új verziót: leereszkedtem klasszikus egylábas guggolásba, de a gyakorlatot végző lábam oldali karommal rátámaszkodtam egy székre, és azzal segítettem fel magam, miközben egy lábbal toltam fel magam. Ez talán valamivel még könnyebb gyakorlat, mint a lépcsős guggolás, de főleg az utolsó gyakorlatra való rávezetés miatt csináltam.

Szerda (29):

+ krav-maga edzés: 75 p

Péntek (31):

   1.2  fekvőtámasz előredőlve: 2x8-6
1.7-8  egykezes fekvőtámasz előredőlve asztalról (79 cm): 2x5
   2.5  teljes guggolás: 2x6-4
2.9-10  egylábas guggolás kéztámasszal: 2x3
   5.2  egyenes híd: 2x8-6
5.8-9  hídállásból asztalról állásba (67 cm): 1x5

Vasárnap (02):

   3.1  vízszintes húzás (1k): 2x6-4
3.6-7  felemás húzódzkodás törülközővel: 2x3-2 (j) ; 1x3
(b)
4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x10-48-10
   6.3  kézállás fal mellett: 2x15-10 mp
6.4  fél fekvőtámasz kézállásban: 3x2-1-1

A következő hét péntekje már nem sikerült valami fényesen: a hídnál sajnos megfájdult egy kicsit a derekam, úgyhogy azt az első sorozat után hagytam is, a fekvőtámasznál pedig most valahogy nem tudtam 5 ismétlés fölé menni. A guggolásedzés a múltkorit követte, eredményesebb is lett, viszont legközelebb mást fogok kipróbálni (egy olyat, ahol a kezemet kevésbé kell használni). A húzódzkodás egy kicsivel eredményesebb lett, igazából bejön ez a mód, hogy eggyel több sorozat az egyik karra, mint a másikra (persze váltottan).

A lábemelés most azt a speciális elvet követte, hogy az első és a harmadik menet egy bemelegítés és egy levezetés volt, közte pedig ami a csövön kifér. 46 fért ki. Viszont így legalább tudom, hogy ebből is ajánlott némi előzetest csinálni, nem pedig fejjel nekirohanni a falnak.

Sajnos az utóbbi pár hét, hónap mennyiségileg, és néhol minőségileg nem volt olyan, amilyennek szerettem volna, vagy amilyenre teljesen jól eső érzés lenne visszagondolni. Ezekben bizonyos külső tényezők is közrejátszottak, valamint időnként az én lustaságom és kedvetlenségem is, de úgy érzem, hogy most már valamivel eredményesebb leszek majd. Még lesz egy utolsó húzós néhány napom a következő héten, aztán utána vélhetően nyugodtabb idők következnek.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr625340451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása