HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Tizedik hét (2011. márc. 21-27)

2011.03.28. 00:05 Isildur

Királyul éreztem magam egész héten, törekedtem arra, hogy a feladatokat délután csináljam meg, ne maradjanak késő estére. Ez lényegében sikerült is. Befejeződött a lábemelés harmadik lépése, így abból a jövő héttől már a negyediket fogom gyűrni.

Kedd:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x15-12-12
4.3  hajlított lábemelés fekvésben: 2x29-28

Szerda:

2.3  guggolás támasszal: 3x27-25-24
3.3  bicska húzódzkodás: 3x14-12-10

Péntek:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x16-14-12
4.3  hajlított lábemelés fekvésben: 3x30-28-25

Szombat:

2.3  guggolás támasszal: 2x29-26
3.3  bicska húzódzkodás: 3x15-12-12

Vasárnap:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 2x17-15
4.3  hajlított lábemelés fekvésben: 3x30

A csütörtöki fekvőtámasz-lábemelés kombót kénytelen voltam elhalasztani. Ennek az az oka, hogy csütörtök reggel egy laborvizsgálaton voltam, amihez vért is vettek tőlem, így csütörtökön lényegében alig volt erő a bal kezemben. Természetesen utóbb bepótoltam a gyakorlatokat.

A fekvőtámasz és a húzódzkodás rész is lassan, de biztosan halad, pont úgy, ahogy az erő is épül.

Szeretnék linkelni 2 weboldalt, ami arról szól, hogy hogyan érjünk el 6 hét alatt akkora fejlődést, hogy meg tudjunk csinálni 100 fekvőtámaszt és 200 felülést. Szerintem egy páran hallottatok is már erről a két oldalról. Én tavaly nyáron belekezdtem ebbe a programba, de a harmadik-negyedik hét táján belustultam, és abbahagytam, és a fekvőtámaszaim finoman szólva is borzalmasak voltak. Viszont a fejlődés, még ha lassabb ütemben is, de megvolt. Szerintem ez 1-1 szintre jó lehet, különösen, hogy csak 6 hétig tart, a Fegyencedzésben a mindenkori maximális ismétlésszám nagyon messze van a 100-tól.

100 fekvőtámasz
200 felülés

A végére pedig egy érdekes írás arról az edzésmódszerről, amit mi is végzünk:

Calisthenics

10 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr252763687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.03.28. 09:08:28

Az én edzésem szokás szerint rendhagyóra sikerült a héten. Pénteken "INDIAN CLUB szemináriumon voltam. Nagyon jó kis eszköz a váll lazaságára, mobilitására és pihenőnapokon is lehet használni, mert fizikailag nem megterhelő.
Az oktató Lakatos Péter volt, eszméletlen jól tanít, le voltam nyűgözve!
Indian club: www.youtube.com/watch?v=TjIpg1h2j2s
Lakatos Péter: www.youtube.com/watch?v=iCY9tSBA6tk

WoodyMuscle 2011.03.28. 09:51:33

Üdv, na elkezdtem én is. Annyit csak hogy nekem már volt alap kondim és a CC-t kiegészítőnek szánom. Igy a 2es szinttel kezdtem el. Minden gyakorlatot tudtam csinálni ugyanaznap kivéve a kézenállásból fekvőtámaszt mert ahhoz én is még kevés vagyok. Nyilván magasabb szinten ha érzem , hogy sok, akkor majd szétválasztom több napra. Jótanács, mivel 191 cm és 117 kg vagyok nem igazán volt olyan asztal ami nem akart rámszakadni a 2.2 es gyakorlatnál (vízszintes húzás). Megoldás: Fogtam egy kötelet átvetettem egy gerenda felett, feszesre húztam -míg a testem kb 45 fokot zárt a talajjal- és így csináltam a sorozatot. Hasonló jó 5let , ha tornateremben a gyűrűt hosszabb szárra engeded és úgy húzódszkodsz.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.03.29. 23:32:03

117 kilóval jó lehet majd húzódzkodni :)

WoodyMuscle 2011.03.30. 09:05:01

@Darky_: Ott a pont. Mindenből mennek a 2.vagy 3. szint nagy szériái. Kivéve a vízszintes huzódzkodás ami egy rémálom és a híd 2. szint, mivel ülő munkával nem igazán erőltetem a mélyhátizmaimat. Azt hiszem a húzódzkodás lesz a keresztem.

Matney 2011.03.30. 10:07:46

Sziasztok! Múlt héten én is elkezdtem az edzést. Nagyon sovány vagyok (= 180 cm és 60 kg), mindenesetre az első szintet néhány nap alatt letudtam. Most én is a vízszintes húzódzkodásnál vagyok a leginkább elmaradva, mondjuk Woody-hoz hasonlóan én sem asztalnál csinálom (vicces, de nincs olyan asztal a lakásban, aminél kényelmesen el tudnám végezni a gyakorlatot), hanem a még nyáron megvett húzódzkodórudamat használom kb. csípőmagasságban. Lehet, hogy így kicsit más a gyakorlat hatása, de talán nem annyira nagy probléma. :)

Szóval csak annyi a lényeg, hogy tetszik a blog, jót tesz a motivációmnak, hogy nem csak én gyötröm magam. :)

Szilágyi_Ákos 2011.03.30. 13:02:16

@EnvoyCorps:

Szerintem a könyv egyértelmű üzenete az, hogy NE letudjuk egy pár nap alatt az egyes szinteket - legyen az akár a legelső is - hanem minden szinten (szinte minden:)) - "töltsünk" el egy-egy hónapot.

Mivel a magasságodhoz mérve nagyon alacsony a súlyod, én kimerem jelenteni, hogy az ízületeid nem fogják bírni a terhelést, ha így folytatod.

A könyv végén található 2 példa, ami szemléletesen bemutatja 2 eltérő céllal rendelkező a könyvben vázolt edzésmódot követő fiatalember edzésmódját. Javaslom olvasd újra (vagy olvasd el).

Nem osztani akarlak, csak segíteni. Szerintem többen is valami hasonlót válaszolnának a kommentedre.

Egyébként jó edzést kívánok!

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.03.30. 13:54:19

@Szilágyi_Ákos: Szóról szóra így van. És a fontolva haladás mellett még egy dologra érdemes figyelni, ez pedig a sebesség. Ha a mozdulatok végpontján tartod a szerző által javasolt 1 másodperces megállást, azonnal visszaesik az ismétlések száma. Ellenben sokkal jobban megalapozod a fejlődést a következő szintekhez

Matney 2011.03.30. 16:28:21

Köszi a hozzászólásokat! Igazság szerint egyelőre még a netről letöltött angol nyelvű könyvet használom, és nem szeretek monitoron olvasni, szóval a hosszabb bölcselkedéseket kihagytam. (Nem akartam látatlanban megvenni, puding próbája az evés, ugyebár, és majd csak hónap elején lesz pénzem rá.)

Amúgy egyáltalán nem akarom rohanva letudni a szinteket, sőt, jelen állás szerint ha akarnám, se sikerülne :)

garrotter · http://www.garrotter.hu 2011.04.02. 21:32:56

Nos én is csatlakoztam a csapathoz és elkezdtem (asszonyt is rávettem az első szintre :) ).
Ismerkedésként, a kézálláson kívül, mindegyikből csináltam 3x10 alapgyakorlatot. Megnézem majd holnap, hogy lesz-e izomlázam (szerintem nem) és ezt fogom tartani egy hónapig (egy kis nyújtással és bellel kiegészítve).

A gyertyaguggolás nagyon kényelmetlen, azt nem fogom szeretni.
süti beállítások módosítása