HTML

Miről van szó?

Tréning a Fegyencedzés című Paul Wade-kötet rendszere szerint. Kezdési dátum: 2011. január 18.

Bevezető
Az edzésmódszer
A gyakorlatok

A dolgok jelenlegi állása:

1. Fekvőtámasz: lépcsőn 1 kézzel, negyedik lépcsőfok, 60 cm - 8/10
2. Guggolás: egylábas guggolás - 10/10
3. Húzódzkodás: egyik kézzel a rudat, másik kézzel a törülközőt fogom 25 centire a rúdtól (kb. 120 cm-nél lesz a mesterlépés) - 7/10
5. Híd: utolsó szint, de 39 cm magasan - 9/10
6. Kézállásos fekvő: kétkezes, fél fekvőtámasz - 4/10

7.1. Fekvőtámasz ujjbegyeken: teljes fekvőtámasz - 5/10
7.2. Függeszkedés: egyik kéz a rúdon, másik a törülközőn - 3/8
8.1. Vádli: egylábas, talajról, nyújtott lábbal - 4/8
8.2. Zászló: átkulcs. lógás - 1/16
9. Nyak: rávezető gyak. - 1/2

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Tizennegyedik hét (2011. ápr. 18-24)

2011.04.25. 00:05 Isildur

Mindenféle szempontból ez a hét volt a tréning egyik mélypontja. A hét elején betegeskedtem, az előző hét végi hátfájás kitartott még egy pár napig (egész pontosan kb. péntekig). Valamint valamivel nagyon elronthattam a gyomromat, aminek 2 teljes napon át tartó hasmenés lett a vége, ez pedig nem nagyon kedvezett az energiaszintemnek. Így aztán se kettlebell nem volt a héten, de még a heti edzés is valamelyest visszaesett a múlt hetihez képest.

Kedd:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 1x26

Szerda:

3.3  bicska húzódzkodás: 4x15-14-14-13

Csütörtök:

4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x8-7-6

Péntek:

2.4  fél guggolás: 4x28-27-27-25
5.1  rövid híd (csípőemelés): 4x22-21-21-20

Vasárnap:

1.3  fekvőtámasz térdelve: 3x25-24-23
4.5  nyújtott lábemelés fekvésben: 3x11-9-8

Fekvőtámaszból és lábemelésből kettő (három helyett), húzódzkodásból és guggolásból egy (kettő helyett) gyakorlatot csináltam végig, a híd megmaradt. Most már jobban vagyok, viszont ezer gőzzel írom a szakdolgozatomat, amit a jövő héten le kell adnom, valamint a délutáni szakmai gyakorlat is úgy tűnik, hogy elkezdődik. Legalább lesz lehetőségem swingelni, mert a gyakorlat ott lesz, Pesten.

Nem mondom, hogy a gyakorlatok jól mennek, mert hazudnék. Kevés számú gyakorlatot csináltam, de amikor jól voltam, megpróbáltam nagyobb ismétlésszámokkal dolgozni. A lábemelésnél elkezdtem a következő sorozatot, szerintem jobb is így. A jövő hetem már remélem, hogy kedvezni fog az edzéseimnek.

18 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://convict.blog.hu/api/trackback/id/tr282841004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OnOffOn 2011.04.26. 16:10:36

Sziasztok!

Ma értem a lábemelés és a fekvőtámasz 3. lépésének végére. A héten még a guggolás van hátra - nem lesz vele gond. Ugyanakkor sajnos mindkét könyököm megfájdult (a hónap elején még csak a jobb fájt). A 2 lépés utolsó szintjénél egy edzésen csináltam a fekvőtámaszt széken + húzódzkodást. Azóta fáj (égő érzés) bizonyos szögekben. Gondolom én rontottam el valamit.

A húzódzkodás 3. lépését újrakezdem a jövő héten, mivel ma sikerült megteremtenem végre a tárgyi feltételeket :). Vettem tornász gyűrűt, így szabályozható magasságban fogom tudni gyakorolni a 3. lépést.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.27. 23:16:25

Nem biztos, hogy elrontottad. A 2. lépés utolsó szintjénél elég nagy az ismétlésszám, lehet sok volt. Ja és gratulálok a gyűrűhöz :)

RoboBender 2011.04.28. 15:42:34

Sziasztok!
Eljutottam gugolásból a negyedik lépésig. Ennél a lépésnél Wade a sorozatszámot 3ról 2re csökkentette. Szerintetek elég a két sorozat, vagy menjen ebből is tovább a 3 sorozat?

kimihun 2011.04.28. 18:14:18

Akik már hónapok óta edzenek Wade könyve szerint, beszámolnátok, hogy miket értetek el eddig?

kimihun 2011.04.28. 18:15:04

(Gondolok itt az izmosodás, erősödés mértékére.)

kimihun 2011.04.28. 18:15:58

Illetve, hogy mellette hogyan kajáltok.

Elnézést, hogy külön-külön írtam.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.28. 23:07:47

@RoboBender: Én gyakrabban használok négyes sorozatszámot, mert nagyon magas a végső ismétlésszám (asszem 2x50). Szerintem nyugodtan mehet akár a kettes, akár a hármas sorozat is.
@kimihun: Én ugye bő 3 hónapja csinálom, de még csak az alapabb gyakorlatokat. Izmosodást nem nagyon vettem észre, ebben közrejátszhat a fenti ok mellett az is, hogy erős ektomorf testalkatom van (magas, vékony, hízásra és izmosodásra nem igazán hajlamos). Sajnos a kajálásról viszont nem nagyon tudok mit mondani...

WoodyMuscle 2011.04.29. 07:17:28

@RoboBender: Szia! Saját tapasztalatom az hogy alsóbb szinteket érdemes megnyomni. Én is 3-as sorozattal csinálom a 2.4-t és terveim szerint felviszem 3X50 ig. Csak stabil alapokra lehet építkezni. A 4.4 -nél is tovább emelem a lábamat mint derékszög, kicsit megemelve a csípőmet, mert 4.6 nál már csípőből kell majd emelni a lábat függőlegesen lógva. Talán így nem lesz akkora a szintek közötti ugrás.

WoodyMuscle 2011.04.29. 07:27:55

@kimihun: Szia! Én Krav Magára járok és ott mindig van fél óra intenzív erőfejlesztést. Pont ez miatt kezdtem el a CC-t mert meghaltam az első edzésen. Most már simán végig csinálom a gyakorlatokat, kivéve a húzódzkodást :O) Isildurral ellentétben én meg túlsúlyos vagyok. Nyílván zsírból egyszerübb izmot "kovácsolni , mint a semmiből. Szóval nálam látszik abszolúte, de még én is az elején járok. Szintén hosszútávra tervezek a CC -vel. Kajáról annyit , hogy szénhidrátra odafigyelni (tészta(kenyér!!) krumpli, kukorica, rizs mértékkel) Esti edzés után fehérje bevitel (gépsonka, natúr húsok, esetleg fehérje turmix). Persze olyan szigorúan én se tartom be:O)

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.29. 07:54:21

@kimihun: Engem már harmadik hete kínoz valami megfázásos betegség, de ha a kezdeti állapotokat nézem, akkor a CC-vel két és fél hónap alatt izmosodtam az fix. Erő is jött rendesen, a gyakorlatokat egyre kisebb erőfeszítéssel tudom végrehajtani. Míg régebben beszartam 10 lábemelés után, most csak 25-nél jön a kaki például :) De azt azért meg kell említenem, hogy a 10. lépések még nagyon-nagyon távolinak látszanak számomra.

thefacebook 2011.04.29. 09:14:19

Sziasztok

Olvastam a Fegyencedzést és a Meztelen harcos című könyveket. Tudnátok még ajánlani hasonló, ezzel a témával foglalkozó könyveket.

OnOffOn 2011.04.29. 09:22:02

@kimihun: Szia! Mivel még csak 3 hónapja kezdtem, csak kismértékű erősödésről számolhatok be (indulás előtt is ment a szabályos egykezes fekvőtámasz, egylábas guggolás). Azt érzem, hogy a hosszú távú építkezés meg fogja teremteni az alapot, hogy ne csak néhány ismétlés menjen a "csúcs" gyakorlatokból.

A kajáról ennél többet tudok nyilatkozni. Egészségügyi okokból tavaly belevágtam a paleo diétába. Az eredeti célt is megközelítettem, de nem mellesleg fél év alatt 90-ről 74kg-ra fogytam. (Az ideális súlyom 75-78kg lenne.) Sajnos tavaly augusztusban abba is hagytam, visszajött pár kiló, de idén januártól újra paleo. A convict edzéseket februártól végzem. Jelenleg 77 kg vagyok és a testkompozícióm jobb mint a tavalyi 74-nél. Six pack :).

RoboBender 2011.04.29. 11:02:32

@OnOffOn: Én is paleozok:) Majd privátba lehet felvenném veled a kapcsolatot.

Isildur · http://convict.blog.hu 2011.04.29. 14:19:26

@thefacebook: Ez a két könyv szerintem elég ahhoz, hogy lefedje ezt a témakört.

Egyébként a dragondooron kiadtak egy hivatalos, angol nyelvű FAQ-t a CC-hez, amit innen tudtok letölteni:
www.dragondoor.com/pdf/Convict_Conditioning_SUPER_FAQ.pdf

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.29. 20:55:19

@Isildur: Na pontosan erről beszéltem! A CC könyv önmagában még nem teljes rendszer, de sok lehetőség rejlik benne. A CC FAQ tükrében kijelenthető, hogy RKC Kettlebelles alapelvekkel megspékelve és variációkat belevéve a fegyencedzés is lehet önálló program.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.29. 22:48:55

Ja, és voltam ma edzeni is a "szentélyben", Olvassátok el az új bejegyzésem ;)

beníto 2011.04.30. 16:28:30

@Darky_: Gyógyulj meg mielőbb.
süti beállítások módosítása